خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی قزوین:

دریافت نوبت سرم واکسن کرونا در ادارات قزوین الزامی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۲۰۳

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: لازم است مسئولان و مدیران در ادارات نسبت به الزام کارمندان برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کنند و در علوم پزشکی این آمادگی را داریم که تیم‌های خود را برای تزریق واکسن به ادارات ارسال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جلال رحمانی در ستاد کرونای استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: حدود ۱۲۵ میلیون نفر در دنیا به اُمیکرون مبتلا شده‌اند که نسبت به سویه دلتا افزایش ۱۰ برابری دارد، البته میزان کشندگی اُمیکرون کمتر از سویه قبلی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: تا یکم بهمن ماه میزان مرگ و میرها براثر اُمیکرون در کشور هشت مورد بوده است و باتوجه به سرعت انتشار بالای آن واکسیناسیون و افزایش تهویه‌ها در اماکن و وسایل نقلیه عمومی و استفاده از ماسک از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی اجباری شود.

وی بیان کرد: کاهش شدید تجمعات بویژه در مکان‌های بسته، بیماریابی فعال در تجمعات سربسته بویژه زندان‌ها، آسایشگاه‌ها و مدارس، آمادگی برای افزایش مراکز سرپایی تشخیص و تقویت سیستم بهداشتی و حمایت از پرسنل از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی گفت: در واکسن‌ها نباید انتخابی کردن واکسن مد نظر باشد چرا که در واکسن آسترازنکا محدودیت داریم.

این مسئول عنوان کرد: حدود ۹۹۰ هزار نفر در استان واکسن دریافت‌اند و افرادی که واکسن نزده‌اند ۱۰ برابر بیشتر احتمال ابتلا به اُمیکرون دارند و افزایش آنتی بادی با تزریق دوز یادآور قابل سنجش است.

وی بیان کرد: از ۸۷ بیمار بستری ۴۴ نفر واکسن زده و ۴۳ نفر نیز واکسن دریافت نکرده‌اند که اهمیت واکسن را نشان می‌دهد.

رحمانی ادامه داد: مرگ و میر در استان کاهش پیدا کرده اما تعداد بستری‌ها ثابت بوده است و تعداد بستری‌ها در شهر قزوین نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

وی اظهار کرد: بیشترین آلودگی در مرکزی بوئین زهرا به ثبت رسیده و الموت غربی و شرقی و رامند کمترین میزان آلودگی را داشتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: میزان تزریق واکسن در دوز اول ۹۵ درصد، در دوز دوم ۸۵ و در دوز سوم ۲۳ درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز