خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد:

وجود 500 نقطه خطر در شهر اصفهان/ احتمال وقوع حادثه ای مثل پلاسکو در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۹۰

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: 500 نقطه از شهر در معرض حادثه قرار دارد که پاساژها از جمله نقاطی است که بیشتر در معرض تهدید هستند به طوری که ممکن است حادثه‌ای شبیه پلاسکو در اصفهان رخ دهد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بقایی با بیان اینکه باید این ذهنیت را به شهروندان بدهیم که تامین ایمنی شهر، موضوع ساده‌ای نیست، اظهار کرد: شهروندان باید ایمنی خود و محیط زندگی پیرامون خود را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط شهر از لحاظ ایمنی در وضعیت خوبی قرار نداریم، افزود: شهروندان باید متوجه شوند که 500 نقطه از شهر در معرض حادثه قرار دارد که پاساژها از جمله نقاطی است که بیشتر در معرض تهدید هستند به طوری که ممکن است حادثه‌ای شبیه پلاسکو در شهر رخ دهد؛ این در حالی است که سازمان آتش نشانی تاکنون، تنها ایمنی تعداد کمی از پاساژهای شهر را بررسی کرده است. 

روزانه 50 عملیات ایمنی و رفع خطر انجام می‌شود

ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: مجموعه سازمان آتش نشانی روزانه به طور میانگین 50 حادثه مختلف را عملیات و رفع خطر می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری با آتش‌نشانان همراه است، افزود: باید سازمانی داشته باشیم که روحیه نشاط، پویایی و سخت‌کوشی در آن، جاری باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بخشی از ایجاد روحیه در بین نیروها به سازمان بر می‌گردد و بخشی که مربوط به پرداخت حقوق و امکانات رفاهی و معیشتی است، به مسئولان مربوط می شود. اگرچه ممکن است برخی کمبودها وجود داشته باشد، ولی باید وحدت و همدلی در کار حفظ شود تا ایمنی شهر تامین شود.

نیاز به احداث یک مرکز ویژه آموزشی برای آتش نشانان

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه متاسفانه مغایرت‌هایی در قانون وجود دارد گفت: مقررات ایمنی در طرح تفصیلی و مبحث سوم مقررات ملی ساختمان تفاوت هایی دارد؛ مثلا در مبحث سوم که ما به آن الزام داریم اعلام شده که نمای ساختمان باید به شکلی باشد که مانع گسترش حریق در طول ساختمان شود اما در طرح تفصیلی می‌گوید باید10 درصد از نمای ساختمان چوب و کامپوزیت باشد که آتش نشانی با آن مخالف است؛ زیرا کامپوزیت دارای مواد نفتی است و باعث توسعه حریق می‌شود و این مساله، نمونه‌ای از تعارضات و مشکلات قانونی است.

مسعود عنایت زاده افزود: در شهرها بهترین وسایل ایمنی خریداری می شود، اما بحث آموزش بسیار مهم تر از تجهیزات است؛ در کشورهای دیگر دوره آموزشی آتش نشانی بیش از 15 سال طول می‌کشد که بیشتر از دوره آموزشی یک پزشک خواهد بود.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: احداث یک مرکز آموزشی برای آتش نشانان، موضوعی است که تحقق آن، بسیاراهمیت دارد، چراکه لازم است آتش نشانان ما، حتما آموزش های تخصصی و ویژه‌ای را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز