خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت ۱۱ تعاونی عشایری در آذربایجان غربی/ کسب رتبه اول تولید شیر در بین عشایر کشور توسط عشایر استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۲۹

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی از فعالیت ۱۱ تعاونی عشایری در استان خبر داد و گفت: یک تعاونی نیز در دست بررسی و راه اندازی از تا تعداد تعاونی های عشایری این استان به ۱۲ مورد افزایش یابد.

علی اوجی در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه ۱۰ تعاونی و اتحادیه در  استان تشکیل شده و  مشغول فعالیت است گفت: یک تعاونی نیز در دست بررسی و راه اندازی است تا تعداد تعاونی های استان به ۱۲ مورد افزایش پیدا کند.

ناجی با اشاره به اینکه، این تعاونی ها در بخشهای دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی فراورده های دامی و تولیدات مختصر عشایر فعالیت می کنند گفت:حدود ۲۱ هزار خانوار در استان  از خدمات این تعاونی‌ها بهره‌مند هستند.

وی همچنین از توزیع ۲۱ هزار تن نهاده دامی بین عشایر آذربایجان خبر داد و گفت: این نهاده ها اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی است که به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

 ناجی اظهار داشت: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم است از این قشر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه،عشایر استان با ۲ میلیون واحد دامی نقش مهمی در تولید محصولات لبنی و پروتئینی استان دارند گفت: عشایر استان سالانه با تولید ۵۰ هزار تن شیر رتبه اول تولید شیر  در بین جامعه عشایری کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی افزود:شهرستان های خوی ماکو ارومیه پیرانشهر می‌انداخت و اشنویه به ترتیب بیشتر جمعیت عشایری استان را در خود جای داده‌اند.

ناجی با اشاره به اینکه همچنین سالانه ۱۵ هزار تن گوشت قرمز با تأمین ۲۵ درصد نیازهای پروتئینی آذربایجان غربی بر عهده عشایر است افزود: سالانه بیش از ۳ هزار تن پشم گوسفند نیز توسط عشایر استان تولید می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز