خبرگزاری کار ایران

اعضای شورای شهر ارومیه مطرح کردند؛

ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری متناسب با نیازمان نیست/فرسودگی ماشین آلات شهرداری یکی از دلایل کندی در نمک پاشی و برف روبی معابر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۰۵

با وجود هشدار‌های هواشناسی و بارش برف در هفته گذشته، خدمات شهری در ارومیه زمین‌گیر شد و مردم برای انجام کار‌های روزمره با مشکل مواجه شدند.

به گزارش ایلنا، یخبندان معابر اصلی و فرعی ارومیه، عدم برف‌روبی مناسب سطح شهر بعد از گذشته یک هفته چهره نازیبایی از شهر ترسیم کرده است.

اعضای شورای شهر ارومیه در نشست هفتگی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر به این موضوع پرداختند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: وضع موجود از دو حالت خارج نبوده یا برنامه‌ریزی لازم برای بارش‌ها نداشتیم یا با برنامه‌ریزی انجام شده غافلگیر شدیم که در اصل مهم در مدیریت شهری عدم غافلگیری هست چرا که قبل بارش‌ها همیشه هواشناسی چند روز آینده را پیش‌بینی می‌کند.

مرتضی منافی اظهار کرد: یکی از دلایل مشکلات موجود در کندی عملیات برف‌روبی و نمک پاشی‌ها در معابر سطح شهر فرسودگی و یا تعداد کم ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

وی ادامه داد: از سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند اداره راهداری و سپاه و شرکت‌های خصوصی که در عملیات برف‌روبی کمک حال شهرداری بوده است، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

منافی تصریح کرد: خرید و نوسازی ادوات و ماشین‌آلات برف‌روبی و نمک‌پاشی می‌تواند باید مدنظر قرار گیرد تا شاهد مدیریت بهینه شرایط بحرانی باشیم.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی عملیات‌های برف‌روبی و نمک‌پاشی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد تا شفاف‌سازی عملکرد شهرداری را شاهد باشیم و از شهروندان نیز درخواست داریم با صبر و شکیبایی خود، یاریگر مدیریت شهری باشند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: باید در کوچه‌های فرعی و پیاده‌روهای شهر کیسه‌های نمک قرار داده شود تا با مشارکت شهروندان نمک‌پاشی را خودشان انجام دهند و همچنین شهرداری می‌تواند در شرایط حساس از ماشین‌آلات پیمانکاران استفاده کند.

جور فرسودگی و کمبود ماشین‌آلات را پرسنل شهرداری کشیدند

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات ما متناسب با نیازمان چه از لحاظ کمی تجهیزات و چه از لحاظ تکنولوژی نیست.

احد یوسفی افزود: در عملیات های انجام شده برنامه ریزی نداشتیم و آموزش های لازم  برای نیروهای عملیاتی در برف‌روبی و نمک‌پاشی و شهروندان نداشتیم .

وی اظهار کرد: ما نتوانسته ایم اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی را انجام دهیم تا شهروندان نیز در زمان بحران به وظایف شهروندی خود عمل کنند چرا که  در معابر و خیابان ها  وجود ترافیک خودرویی و گردش مردم فضای عملیاتی را برای همکاران سخت می کند.

یوسفی ادامه داد: جور فرسودگی و کم بودن ماشین آلات را همکاران شهرداری کشیدند و سرمای بیش از حد هم در راندمان نیروی انسانی تأثیر گذاشته و باعث کندی عملیات برفروبی شده بود.

وی عنوان کرد: باید با شیوه و ادبیات مناسب و داشتن برنامه نسبت به اطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد همکاران زحمتکش شهرداری اقدام کرد تا زحمات و تلاش های آنان زیر سوال نرود.

یوسفی تصریح کرد: علیرغم بارش ها شاهد تصادفات زنجیره ای در سطح شهر نبودیم.

وی اظهار کرد: نوسازی ادوات و ناوگان موجود باید در اولویت شورای شهر و شهرداری قرار گیرد.

یوسفی گفت: هر سازمانی از کمبود نیروی انسانی صحبت می کنند ولی در بسیاری مواقع اینگونه مطرح می شود که مازاد نیرو وجود داشته و نیروی کارگری وجود ندارد، چرا باید جور نیروهای اداری را نیروهای کارگری بکشند چرا که مازاد نیرو باعث افزایش حجم کاری نیروهای عملیاتی و کارگری می شود.

وی ادامه داد: باید با یک بعد متفاوت نگاه کنیم چرا که یک راننده دو شیفته و سه شیفته نداریم و برای ماشین آلات سنگین سه راننده نداریم  سپس انتقاد داریم که  کار انجام نمی شود و باید بدانیم کارگران مدیریت شهری ۲۴ ساعته کار می کنند و دغدغه های اصلی مدیریت شهری و مخصوصا خدمات شهری باید این موارد باشند.

یوسفی تصریح کرد: ما قبول داریم ایراداتی در مدیریت شهری داشتیم  و از طرفی شکرگزار این هستیم که بارش برف این نعمت الهی را شاهد شدیم و از تمام همکاران تقدیر و تشکر دارم و درخواست تقدیر از همکاران زحمتکشی دارم که در این ایام نسبت به برفروبی و نمک پاشی اقدام کرده و پای کار بودند.

 نقاط ضعف و قوت مدیریت شهری در مواقع بحرانی بررسی شود

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه هم گفت: عمر ماشین‌آلات شهرداری در این راستا شش سال افزایش یافته و از سویی محدوده شهر نیز نسبت به شش سال گذشته وسیع‌تر شده است اما با همین امکانات کم نیز مشکلات موجود مدیریت شد.

صادق توکلی‌مهر با بیان ضرورت تعاملات بین بخشی و استفاده از تجهیزات متناسب با روز در مدیریت شهری، افزود: اولویت‌بندی‌های معابر باید به نحو احسن انجام می‌شد و باید در این عملیات آینده محیط زیست را هم در نظر گرفت.

وی ادامه داد: در مواقع بحران‌های این چنینی باید نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم و در صورتی که با شرایط مالی موجود خرید تجهیزات مقدور نیست، نوسازی و آماده‌سازی ماشین‌آلات برای شرایط بحرانی در اولویت قرار گیرد .

توکلی‌مهر عنوان کرد: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران شهرداری متاسفانه رضایت عمومی را نتوانستیم  کسب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز