خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

«شهر بازی کودک» خرم‌آباد احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۹۲۵

معاون فنی و عمرانی شهرداری خرم‌آباد از احیای "شهربازی کودک" و واگذاری آن به یک سرمایه‌گذار طی هفته‌های آتی خبر داد.

حسین زرینجویی در گفت و گو با «ایلنا» با بیان این‌که حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری بررسی کاملی بر روی این موضوع انجام داده و احتمالا در هفته‌های آتی این طرح به مزایده عمومی گذاشته می‌شود، افزود: پیش‌بینی ما برای سرمایه‌گذاری در این طرح به صورت (BOLT) و یا سرمایه‌گذاری مشترک است و تلاش می‌کنیم با یک سرمایه‌گذار قوی قرارداد همکاری منعقد کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که چگونگی انعقاد قرارداد برای شهرداری حائز اهمیت است، ادامه داد: در پیش نویس قرارداد همکاری، میزان بازگشت سرمایه و سود سرمایه‌گذاری با توجه به استقبال و درآمدی که خواهد داشت مورد توجه خواهد بود چرا که شهرداری به عنوان مالک به دنبال درآمد است و قسمتی از درآمدها نیز بازپرداخت سرمایه‌ای است که در حقیقت متعلق به طرف دیگر قرارداد است و بایستی طی یک بازه زمانی مشخص به سرمایه‌گذار بازگردد.

زرینجویی با بیان این‌که این فضای تفریحی در میدان دانشجو و جنب ساختمان اداری شورای شهر خرم‌آباد واقع شده است، گفت: این شهربازی از ابتدا مختص کودکان طراحی و احداث شده اما در بخش‌هایی از آن فضاهایی برای نوجوانان و جوانان نیز در نظر گرفته شده که به مرور زمان فرسوده و بلا استفاده مانده‌ است.

وی با بیان این‌که برای راه‌اندازی مجدد این شهربازی از وسایل و تجهیزات به روز و مدرن استفاده خواهد شد، خاطر نشان کرد: در پیش نویس طرح احیای شهر بازی کودک، دو سال زمان برای بهره‌برداری کامل آن پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری خرم‌آباد در خصوص نحوه‌ انتخاب سرمایه‌گذار نیز گفت: فراخوان جذب سرمایه‌گذار در سطح ملی ارائه خواهد شد و شهرداری ضمن بررسی تمامی توانمندی‌های یک سرمایه‌گذار، مراحل طراحی و ساخت این پروژه را به صورت کمی و کیفی نظارت خواهد کرد.

زرینجویی هم‌چنین به طرح‌های پیشنهادی و چارچوب‌های مدنظر شهرداری برای احیای این پروژه اشاره کرد و یادآورد شد: سرمایه‌گذاران براساس میزان سرمایه و برگشت آن معمولا ایده‌های کامل‌تری دارند از اینرو شهرداری ضمن ارائه ایده‌های خود تلاش می‌کند بهترین ایده و نوع اثرگذاری آن‌را با بیش‌ترین قیمت پیشنهادی به سرمایه‌گذار واگذار کند.

وی با اشاره به این که در داخل محیط این شهربازی درختانی وجود دارند که با هدف حفظ سرانه فضای سبز شهر بایستی حفظ و نگهداری شوند، گفت: شهربازی کودکان معمولا دارای سالن‌های مخصوص و سرپوشیده هستند لذا سرمایه‌گذار نهایی این طرح قطعا به دنبال ایجاد فضاهای سرپوشیده در این مکان خواهد بود اما یقینا شهرداری هیچ‌گاه موافق قطع درختان نبوده و حتی اگر به صورت فصلی از این فضا به نفع عموم مردم استفاده نماید اجازه قطع درختان را نخواهد داد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری خرم‌آباد در پایان به پروژه بازآفرینی شهربازی کیو نیز اشاره کرد و تصریح کرد: پروژه شهربازی کیو به صورت (BOT) به سرمایه‌گذار واگذار شده که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود این پروژه حداکثر تا پایان فصل بهار سال آتی به طور کامل به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز