خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

فعالیت‌های کمیته امداد به کاهش جرایم کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۹۲۴

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) نباشد باید شاهد دو چندان شدن جرائم و آسیب پذیری اجتماعی باشیم، زیرا در روایات داریم که فقر که برای انسان بیاید منشاء بسیاری از جرائم و آسیب ها خواهد شد، در نتیجه در دیدگاه پیشگیری از وقوع جرم، خدمات کمیته امداد اهمیت بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی شعبانی در نشست همایش وکیل مهربانی که شب گذشته در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، بیان کرد: برگزاری این برنامه را باید در جهت توسعه فرهنگ انفاق و نوع دوستی دانست و بی تردید تحقق آن اجر دنیوی و اخروی در پی خواهد داشت و موجب ایجاد امید در بین اقشار آسیب پذیر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: کانون وکلاء برای تحقق عدالت کمک کار دستگاه قضایی است و اعضای کانون تاکنون نیز با حس مسئولیت پذیری اجتماعی گام‌های خوبی برداشته‌اند که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

وی بیان کرد: خدمات کمیته امداد بسیار گسترده و گره گشا است، ولی لازم است رسانه‌ها تلاش و اهتمام داشته باشند تا خدمات این نهاد را به اطلاع مردم برسانند و در اطلاع رسانی اعلام شده از سوی کمیته امداد 120 خدمت به عنوان خدمات ارائه شده به مددجویان اعلام شد، که باید گفت کمیته امداد دولت کوچکی در خدمت رسانی به اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین تصریح کرد:  در بسیاری از موارد ارتکاب جرم به دلیل عدم اشتغال و توانایی برای تامین مخارج و امرار معاش است، از این رو باید از کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خدماتش تشکر و قدردانی کنیم که مانع از بروز جرائم می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه وکلا هم باید گفت این قشر اثرگذاری بسزایی در احیای حق دارند و بازوی اجرای عدالت هستند، چراکه مردم در مسائل و مشکلات حقوقی خود نمی‌توانند به بیان صحیح و درست به مشکل خود بپردازند.

شعبانی ادامه داد: در بحث پزشکی شاید بتوان از علائم بیماری به درد پی ببریم ولی در امور حقوقی باید در کنار توضیحات با بیان درست ارائه شود، که وکیل و حقوقدانان می‌تواند گفته‌های مختلف را با چند جمله به صورت صریح، روان و شایسته بیان کنند.

وی اظهار کرد: در پرونده‌هایی که وکیل از سوی طرفین انتخاب شده است، دستگاه قضا با سهولت بیشتری به امر رسیدگی پرداخته و نتیجه نیز به عدالت نزدیک‌تر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: شاید بسیاری از مردم اطلاع ندارند که وکلای نیکوکار هم داریم که در جهت خیر و نیکوکاری گام برمی‌دارند، که از این حیث نیز باید از وجود چنین وکلایی تقدیر کنیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: شاید اینگونه عنوان شود که برخی از وکلا در مسیر صلح و سازش حرکت نکنند و شاید این موارد بسیار ناچیز و انگشت شمار باشد، ولی واقع امر این است که بسیاری از وکلا اصول انسانی را بر سایر امور ترجیح می‌دهند.

در پایان این مراسم از 60 وکیل حامی و خیر استان قزوین تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز