خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

جمعیت پستانداران وحشی علفخوار در قزوین بیش از 25 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۸۸۷

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با پایان یافتن سرشماری زمستانه پستانداران شاخص علفخوار در مناطق تحت مدیریت استان قزوین، جمعیت گونه‌های شاخص مشخص شده که افزایش 25.13 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالحسین مظفری با اعلام این خبر گفت: سرشماری زمستانه پستانداران شاخص علفخوار در مناطق تحت مدیریت استان قزوین به تعداد 151 نفر روز با برنامه ریزی اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین و به روش مشاهده مستقیم در 6 منطقه شامل مناطق حفاظت شده الموت، طارم سفلی و باشگل همچنین مناطق شکار ممنوع الموت شرقی، الموت غربی و آوج- آبگرم انجام شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: هدف از این سرشماری برآورد جمعیت پستانداران وحشی علفخوار، وضعیت گروه‌های سنی وحوش، نسبت جمعیت زادآور، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط ضعف و قوت مدیریت مناطق و انجام تحلیل‌های کیفی و کمی از وضعیت زیستگاه‌های استان در سیاستگذاری و مدیریت وحوش شاخص استان از جمله قوچ و میش، کل و بز و آهو است.

وی ادامه داد: در مجموع 4 هزار و 486 رأس از گونه‌های شاخص جانوری شامل آهو، کل و بز و قوچ و میش در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قزوین در سال جاری مشاهده و آمار برداری شدند.

مظفری گفت: استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به نام‌های باشگل، الموت و طارم سفلی با وسعت ۱۲۸ هزار و ۷۹۱ هکتار و ۴ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی، الموت غربی، آوج و اله آباد با وسعت ۳۳۵ هزار و ۴۱۴ هکتار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز