خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان برنامه و بودجه:

بودجه عمرانی به ۱۸ درصد رسید/تخصیص ۶۶ هزار میلیارد برای صندوق های عدالت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۶۶۱

معاون هماهنگی استان‌های معاونت توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه از افزایش بودجه عمرانی سال آینده خبر داد و گفت: میزان بودجه عمرانی به ۱۸ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علیرضا نعمتی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به اینکه رشد اقتصادی یکی از اولویت های مهم حوزه بودجه در کشور برای سال آینده است، اظهار داشت: کنترل تورم نیز در فرآیند تدوین بودجه مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی کشور نیز در سال آینده از ۱۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: یکی از شروط تحقق رشد اقتصادی، توجه به حوزه عمرانی است از این رو افزایش بودجه عمرانی تاثیر مهمی در رشد اقتصادی کشور برجا خواهد گذاشت.

معاون هماهنگی استان‌های معاونت توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های هادی روستایی نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، استانی کردن طرح های هادی روستایی در سال آینده پیگیری می شود.

نعمتی با اشاره به اینکه اعتباری معادل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل این بند به استان ها اختصاص می یابد، افزود: یکی از موارد دیگر نیز پیگیری صندوق های عدالت و پیشرفت است که در این رابطه ۶۶ هزار میلیارد تومان برای سرمایه های اولیه صندوق های عدالت و پیشرفت برای سال آینده تخصیص می یابد.

نعمتی با  اشاره به کنترل تورم در روند تدوین بودجه هم گفت: منابع عمومی دولت در بودجه سال آینده با هفت درصد رشد روبروست که همین موضوع می‌تواند زمینه رفع مشکل و تحقق اهداف بودجه را فراهم کند.

رئیس امور استان‌ها وتوسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ کاهش ردیف‌ها صورت گرفت، گفت: تمرکز بر روی اولویت دستگاه‌های اجرایی از جمله مزیت‌ هایی است که کاهش ردیف‌های دستگاهی در بودجه دارد.

‌وی خاطرنشان کرد: از هزار و ۲۱۰ ردیف دستگاه و ۹ هزار ردیف برنامه که داشتیم  این تعداد کاهش پیدا کرد و در بودجه سال آینده تمامی دستگاه‌های تعریف شده در بودجه به ۵۰ مورد ملی و ۳۱ استان رسید.

به گفته نعمتی در چارچوب تمرکز زدایی، سال آینده طرح‌ هادی روستایی در کشور به صورت استانی تعریف شد و یکهزار و ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار این بند هم به استان‌ها واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه براین، ۴۰۷ طرح پیوست شماره یک به استانی تبدیل شد، تصریح کرد: در راستای تخصیص تعادل ملی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان ها ابلاغ می شود که تا پایان سال طرح های نیمه تمام تا پایان سال مالی به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به فعالیت های معدنی در یزد هم افزود: جبران زیان ناشی از بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی موضوع جزو ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه از ۴۴ میلیارد تومان در قانون سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافت که می‌تواند کمک خوبی به استان‌ها باشد.

به گزارش ایلنا، در این آیین از زحمات سیدمجتبی حسینی پور قدردانی و مجید دهقانی زاده به عنوان مدیر جدید این سازمان در یزد معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز