خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کودکان 5 تا 11 ساله از ابتدای اسفند مشمول واکسن کرونا می‌شوند/ دریافت نوبت سوم واکسن راه عبور از پیک بعدی کرونا با کمترین آسیب

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۵۴۱

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: از ابتدای اسفند ماه افراد 5 تا 11 ساله نیز مشمول دریافت واکسن کرونا خواهند شد که جزئیات و نوع واکسن در روزهای آینده اطلاع رسانی می‌شود.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به واکسیناسیون کودکان در استان گفت: رضایت والدین شرط اصلی دریافت واکسن برای کودکان است و به‌صورت پلکانی از سنین بالاتر آغاز شده و در نهایت به پنج ساله‌ها ختم می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: واکسیناسیون کودکان نیز مانند افراد 12 تا 18 سال در دو نوبت انجام خواهد شد.

وی درباره شرایط واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون در استان 2 میلیون و 120 هزار دوز واکسن تزریق شده که شامل 9 هزار و 995 دوز در نوبت اول، 892 هزار دوز در نوبت دوم و حدود 234 هزار دوز در نوبت سوم است.

این مسئول ادامه داد: پوشش واکسیناسون در نوبت اول بالای 94 درصد و در نوبت دوم حدود 90 درصد است اما استقبال از نوبت سوم ضعیف بوده و حدود 50 درصد واجدین شرایط برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند که نگران کننده است.

وی درباره تاثیر تزریق دوز سوم واکسن کرونا اظهار کرد: براساس بررسی‌های بین المللی و ملی حدود نوبت سوم واکسن کرونا حدود 90 درصد از شدت بیماری بویژه در ابتلا به اُمیکرون تاثیرگذار بوده و رمز موفقیت برای پشت سر گذاشتن پیک بعدی با کمترین آسیب دریافت نوبت سوم واکسن است.

فیض اللهی گفت: اطلاع رسانی، تشویق و اغناسازی افراد جامعه برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا توسط رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، ادارات نیز  باید خیلی جدی این امر را دنبال کنند و دریافت نوبت سوم واکسن را به کارمندان خود ابلاغ کنند، تبلیغ این امر در جامعه کارگری، صنعتی و خدمات هم دارای اهمیت است و باید همه از جمله تریبون‌های ملی و مذهبی، دانشجویی و دانش‌آموزی تبلیغ کنند تا افراد جا مانده از واکسن تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز