خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

همه مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۱۲۶

استاندار همدان گفت: بر اساس ابلاغیه وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های درس همه دانشگاه ها و مدارس باید دایر شود به ویژه برگزاری امتحانات و دفاع پایان نامه های تحصیلی به صورت حضوری باشد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: موضوع خوابگاه مورد نیاز دانشجویان نباید مانعی برای بازگشایی دانشگاه ها شود البته در این راستا دانشگاه ها باید به سمت بومی گزینی پیش بروند تا میزان تقاضای خوابگاه دانشجویی کاهش یابد.

وی یادآوری کرد: تعطیلی و غیرحضوری شدن دانشگاه ها و مدارس در ۲ سال گذشته سبب افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان شده که با توجه به تلاش دولت سیزدهم برای افزایش واکسیناسیون و ایجاد ایمنی فراگیر هم اینک شرایط لازم برای برگزاری حضوری کلاس ها و آزمون ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن، مهیا است.

استاندار همدان با بیان اینکه آزمون غیرحضوری به هیچ وجه نخواهیم داشت گفت: کمیسیون دانشجویی استانداری همدان با برگزاری نشست های متعدد به جد دنبال ساماندهی خوابگاه ها و مدیریت آنها بوده تا دانشجویان غیربومی مشکلی برای اسکان نداشته باشند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: به طور حتم تداوم روند برگزاری غیرحضوری کلاس ها و آزمون ها لطمه شدیدی به توان و پایه های علمی کشور وارد می کند بنابراین باید مدیران دانشگاه ها و آموزش و پرورش زمینه لازم برای برگزاری حضوری کلاس ها و حضور دانشجویان در کلاس درس را فراهم کنند.

وی کنترل وضعیت واکسیناسیون اساتید، معلمان، مدیران، کادر اداری، رانندگان سرویس و نیروهای خدماتی را ضروری دانست و گفت: همچنین وضعیت رعایت فاصله فیزیکی در مدارس، استفاده از ماسک، نصب تهویه و استفاده از مواد ضدعفونی کننده بررسی شود.

استاندار همدان تصریح کرد: دستگاه تهویه مورد نیاز مدارس از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تامین شده و مدیران مدارس دولتی نسبت به تحویل گرفتن و نصب آن در مدارس به فوریت اقدام کنند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و تزریق واکسن توسط کارمندان فعال در دستگاه های دولتی نیز باید با جدیت کنترل شده و در صورت بی توجهی کارمندان به این موضوع مهم بازخواست شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز