خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبرداد؛

آسیب به 242 مدرسه در مناطق جنوبی کرمان در سیل اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۸۱۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 242 مدرسه در مناطق جنوبی کرمان در در سیل اخیر آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایلنا، رضا رضایی در جلسه شورای آموزش و پرورش هفت شهر جنوبی استان کرمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان منوجان برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور وزیر آموزش و پرورش در مناطق جنوبی سیل زده استان خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده میانگین سرانه فضای آموزشی در مناطق جنوبی استان کرمان از میانگین کشوری و استانی پایین‌تر است.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در سفر قبلی وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان مصوب شد میانگین فضای آموزشی استان طی مدت سه سال به میانگین کشوری افزایش یابد.

رضایی با اشاره به تخریبی بودن و نیاز به مقاوم سازی برخی از مدارس مناطق جنوبی به ویژه مدارس بلوکی اظهار کرد: مقام سازی و استاندارد سازی فضاهای آموزشی در مناطق جنوبی لازمه ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در این مناطق است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان به تحصیل بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در بخش جازموریان رودبار جنوب اشاره و بر استقلال آموزش و پرورش در بخش جازموریان تاکید کرد.

رضایی با اشاره به تحصیل ۷ هزار دانش آموز در بیش از ۹۰ مدرسه بخش چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه گنج، خواستار استقلال آموزش و پرورش در این منطقه نیز شد.

وی از تحصیل ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۰۲ مدرسه بخش اسماعیلی بلوک جیرفت خبر داد و افزود: استقلال آموزش و پرورش در این بخش نیز ضروری است.

رضایی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۵۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۶۱۴ مدرسه مناطق جنوبی استان کرمان گفت: متاسفانه بیش از ۷۰ درصد مدارس این مناطق فاقد حصار هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۲۴۲ مدرسه در سیل اخیر در مناطق جنوبی استان آسیب دیده اند، افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۱۵ درصد مدارس این مناطق در سیل اخیر دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز