خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

هنرستان‌های فنی و حرفه ای با جذب دانش آموزان زمینه را برای ایجاد اشتغال فراهم می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۴۸۶

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: هنرستان‌های فنی با توسعه و تجهیز با هدف جذب دانش‌آموزان در این مراکز زمینه ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری را فراهم می کنند.

به گزارش ایلنا، محمد مهر افزون روز پنجشنبه در جلسه بررسی فعالیت هنرستان ها و روند بازگشایی آنها با بیان اینکه ، یکی از مهم ترین سیاست های آموزشی دولت در راستای محو معضل بیکاری و پرورش نیروی ماهر، توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه ای است، اظهار داشت: با توجه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و توسعه رشته های فنی و مهارتی باید۵۰ درصد دانش آموزان جذب هنرستان های فنی حرفه ای وکاردانش شوند که رویکرد وزارت آموزش و پرورش نیز در همین راستا جهت توسعه هنرستان ها است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود کشوردر راستای توسعه هنرستانهای فنی، افزود:  براساس سند چشم انداز ۲۰ ساله در افق ۱۴۰۴،  ایران کشوری برخوردار از دانش پیشرفته، توانا در تولید علم و فناوری، متکی برسهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی خواهد بود که تحقق این چشم انداز نیازمند نیروی انسانی مسلط به دانش، مهارت و فناوری است.

مهر افزون تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین را از عوامل کلیدی در توسعه دانست و ادامه داد: بروجرد دارای ۶۵ هزار دانش آموز است که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آنها در ۲۰ هنرستان فنی و حرفه ای به تحصیل اشتغال دارند و باید برای جذب بیشتر دانش آموزان در این مراکز برنامه ریزی کرد.

وی بهترین مدیر هنرستان ها را افراد ریسک پذیر و کارآفرین معرفی کرد و بیان کر: برخی از مدیران معتقد هستند به دلیل محدودیت منابع و سرمایه نمی‌شود کاری کرد و به همین دلیل مدارس تحت مدیریت آنها شرایط بهتری پیدا نمی‌کنند در صورتی که باید بتواند با هنر مدیریتی خود از ظرفیت خیران به بهترین نحو بهره مند شود.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد برنامه ریزی مدیران جهت جبران افت تحصیلی دانش آموزان در دوران پساکرونا را بسیار حساس دانست و اظهار داشت: در ۲ سال گذشته با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا و دوری دانش آموزان از مدارس شاهد افت تحصیلی در همه پایه ها و مقاطع تحصیلی بوده ایم که نیاز است مدیران توجه بیشتری به بحث بازگشایی مدارس و استمرار روند آموزشی با رعایت  پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز