خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اسکان روزانه ۲۳۰ بی پناه در گرمخانه های شهر کرمانشاه / سه نوبت واکسن به افراد بی پناه تزریق شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۴۶۴

سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری از اسکان بیش از ۲۳۰ بی پناه در دو گرمخانه سطح شهر خبر داد و گفت: سه اکیپ شهرداری بصورت شبانه روزی افراد پی پناه را به گرمخانه های استان انتقال می دهند.

احمدی نصر سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا  افزود: شهرداری کرمانشاه در راستای تکالیف تبیین شده در خصوص احداث گرمخانه ها با  ایجاد دو گرمخانه مجهز در سطح شهر اقدام به اسکان افراد بی خانمان در ایام سرد می کند.

این مسئول تصریح کرد: یک گرمخانه شهرداری در مجاورت پارک جلالیه است و گرمخانه دیگر نیز گرمخانه اردوگاه چشمه سفید است که مجموعا این گرمخانه ها میزبان متکدیان ، پی پناهان ، بی‌خانمان ها و معتادان متجاهر است. 

احمدی نصر افزود: در گرمخانه پارک جلالیه حدود ۳۰ نفر گنجایش داریم اما به دلیل شرایط سخت آب و هوای این روزهای و برودت شدید هوا ، حسب دستور مقامات استانی و حاکمیتی برخی شب ها تا ۴۵ نفر نیز در این گرمخانه اسکان داده می شود .

 سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری ادامه داد در مجموع از ۲۰ آبان تا ۲۶ دیماه امسال مجموعا ۲ هزار و ۵۱۲ نفر را در گرمخانه پارک جلالیه توانستیم اسکان دهیم .

وی افزود: در خصوص اردوگاه چشمه سفید نیز در حال حاضر ۱۷۷ نفر شامل ۳۷ خانم و ۱۴۰ آقا اسکان داده شده اند  و با توجه به دستورات فرماندار محترم شهرستان کرمانشاه و مساعدت شهردار با توجه به برودت هوا بصورت سه اکیپ شامل دو مینی بوس و یک ویچت بصورت ۲۴ ساعته در سطح شهر در گردش هستند تا افرادی را که در این روزهای سرد بی مکان هستند یه سمت گرمخانه ها انتقال دهند .

احمدی نصر با بیان اینکه تجمع ممکن است باعث همه گیری کرونا در این گرمخانه ها شود گفت : در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی و مقابله با شیوع کرونا در بین این افراد ، هر شخصی را که وارد مجموعه گرمخانه های سطح شهر می شود به محض ورود با هماهنگی اداره بهداشت تست کرونا انجام می گیرد و تا کنون بصورت کامل سه دور کامل واکسن کرونا برای این افراد و حتی افراد  بدون هویت هم واکسن کرونا تزریق می شود و اگر مشاهده شود فردی دارای کرونا و یا علائم کرونا است به مراکز درمانی و بهداشتی معرفی می شود .

وی ادامه داد :علاوه بر تزریق واکسن بحث نظافت و استحمام این افراد نیز در دستور کار است و همچنین در بحث فرهنگی نیز با همکاری اداره کل کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار بر این است یک کتابخانه نیز در این اردوگاه احداث شود .

وی در بحث ورزشی و رفاهی نیز گرمخانه چشمه سفید را مجهز به وسایل ساده ورزشی شامل توپ و تنیس و لوازم اینچنین دانست و افزود : لوازم اولیه ورزشی برای رفاه حال افراد وارد شده به گرمخانه تهیه شده است .

احمدی نصر تاکید کرد: در بحث نظافت و خوراک گرمخانه های شهرداری کرمانشاه جز گرمخانه های استاندارد  سطح کشور هستیم که در بین غذا و خوراک حداقل   سه وعده پروتئین در طول هفته توزیع می شود.

مسوول سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری  تصریح کرد :در بحث گرمخانه های انتظار داریم مردم هم بصورت مشارکت های مردمی و پرداخت نذورات خود پای کار بیایند و شهرداری کرمانشاه را یاری نمایند تا بتوانیم افراد بیشتر و خدمات مطلوبترین را به این افراد که در چنین شرایط تاسف باری هستند در این شب ها و روز های سرد و سخت ارائه دهیم قطعا پرداخت نذورات و کمک های مردمی به گرمخانه های شهرداری برای کمک به این افراد که تقریبا ترد شده های جامعه هستند صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز