خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت خبر داد؛

گلایه شهروندان از فروش قبور در زمین های وقفی تازه آباد رشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۴۴۶

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به گلایه شهروندان از فروش قبور در تازه آباد این شهر، گفت: زمین های تازه آباد وقفی است و حق فروش نداریم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسین کارگرنیا در بیست و دومین جلسه شورای شهر رشت با انتقاد از تأخیر برخی از اعضای شورا در جلسات علنی و کمیسیون‌های این شورا، گفت: از این تاریخ به بعد ورود و خروج اعضای شورا ثبت شده و سه ماهه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به بارش برف در روزهای گذشته اشاره و با قدردانی از آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت، گفت: عمران و آبادانی شهری مرهون خدمت شبانه روزی همه کارکنان شهرداری هستیم که در تمام ساعات روز ضمن خدمات رسانی به شهر و شهروندان پاسخگوی نیاز آنها هستند.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به گله‌مندی بازاریان در خصوص شکستگی لوله آب و مشکلاتی برای اطفای حریق، افزود: تا جایی که ما در منطقه ۲ پیگیری کردیم به دلیل اختلاف بین شهرداری و پیمانکار این مشکل تاکنون برطرف نشده که نیازمند پیگیری جدی است.

وی همچنین به اعتراض برای فروش قبور در تازه آباد که زمین آن وقفی است اشاره کرد و گفت: زمین دولت آباد نیز به شهرداری برای آرامستان هدیه شده است. مبالغ دریافتی از فروش قبور در همان آرامستان هزینه شود.

کارگرنیا با تأکید بر اینکه با دریافت هزینه از مردم برای نگهداری آرامستان مخالف هستم، افزود: این هزینه به صورت سالانه و در تنها در صورت انجام اقدام خاصی برای نگهداری قبور باید دریافت شود.

بی توجهی شهرداری نسبت به مسائل نیروی انسانی

«مجید عزیزی» نایب رئیس شورای شهر رشت نیز به وادادگی شهرداری نسبت به مباحث نیروی انسانی شرکت‌های تابعه شهرداری بخصوص شرکت‌های خدماتی زیر مجموعه پسماند و کودآلی و نگهبانی اشاره کرد و افزود: لازم است مدیریت شهری و بخصوص شخص شهردار به طور جدی نسبت به اصلاح این روند غلط که متأسفانه زمینه فساد و سو استفاده فراهم می‌کند ورود کند.

تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر برای رشت

رئیس کمسیون بودجه شورای شهر رشت در این جلسه نیز با اشاره به امکانات لجستیک شهرداری رشت، اظهار کرد: در صورت بارش سنگین برف، امکانات لجستیک شهرداری برای مقابله با بحران کفایت نمی‌کند و نیاز است شهردار در مکاتبه‌ای با نیروهای مسلح از ظرفیت و امکانات آنها استفاده کند.

سید شمس شفیعی به نشست اخیر اعضای شورای ششم با نمایندگان مردم رشت در مجلس اشاره و اضافه کرد: در این نشست مسئله تقویت اعتبارات رشت در بودجه ۱۴۰۱ مطرح کردند.

وی با اشاره به بازدید رئیس و اعضای کمیسیون تلفیق مجلس از پسماند سراوان و گلایه از وضعیت این منطقه، ادامه داد: به نظر می‌رسد در بودجه ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی برای رشت رقم بخورد و با تلاش شورا و حمایت نمایندگان رشت بتوانیم ۲ الی ۳ هزار میلیارد تومان از محل ردیف‌های ملی اعتبار جذب کنیم.

شفیعی با تاکید بر اینکه وضعیت پسماند سراوان به صورت ملی قابل بررسی و مورد تاکید وزیر کشور و استاندار است، اظهار کرد: بازگشایی مسیر سرگل و سعدی و همچنین بازگشایی خیابان شهید کوچکی برای ۱۴۰۱ باید در دستور کار قرار گیرد.

شفیعی به ضرورت توزیع عادلانه امکانات شهرداری در همه محلات شهر تاکید و بیان کرد: هر جا نیاز به مرمت و لکه گیری آسفالت دارد اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز