خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن کشور خبرداد؛

ساخت 400 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن/70 درصد واحدهای مسکن روستایی در لرستان نوسازی شده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۸۲

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: ساخت 400 هزار واحد به بنیاد مسکن محول شده که ساخت 212 هزار و 37 واحد تاکنون آغاز شده‌ است.

به گزارش ایلنا، اکبر نیکزاد شامگاه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه مصوبه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی احداث مسکن روستایی از هفته آینده به بانک‌های عامل ابلاغ و پرداخت آن بهمن ماه آغاز می‌شود اظهار داشت: بر اساس مصوبه مورد تایید رئیس جمهور و ابلاغ شورای عالی مسکن، وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد، ضمانت زنجیره ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

رئیس بنیاد مسکن کشور یادآور شد: در هرجایی که لازم بوده بنیاد مسکن ورود کند ما ورود کرده‌ایم، در بحث مسکن روستایی سال ۸۴ تنها‬ ۷ درصد واحدهای روستایی مقاوم بود اما امروز متوسط کشوری مقاوم سازی واحدهای روستایی به ۵۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۷ هزار و ۶۹۹ واحد در روستاهای کشور و ۵۴ هزار و ۳۳۸ واحد مسکونی در شهرهای کشور در حال ساخت است.

نیکزاد با اشاره به فعالیت های ستادهای بازسازی بنیاد ، بیان کرد: بنیاد مسکن در ۱۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی فعال دارد که ۶ نقطه از لحاظ زلزله و چهار نقطه به لحاظ سیل آسیب‌دیده بودند که در هر ۱۰ نقطه بنیاد مسکن با تمام امکانات خود در تلاش هست که این واحدها با وام و بلاعوض که دولت مصوب کرده بازسازی شود.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان در بهسازی مسکن روستایی در کشور رتبه دوم را دارد،خاطرنشان کرد: ‬در لرستان این آمار بالای ۷۰ درصد است و مقدار باقی مانده هم سخت‌تر است چون کسانی که توان مالی پایینی دارند نتوانسته‌اند خانه‌های خود را مقاوم سازی کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن با همکاری دستگاه های مربوطه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اقدام خواهد کرد ادامه داد: پیشنهادهای بنیاد مسکن به ستاد حوادث کشور و دولت برای ۲۰۰ میلیون تومان وام ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیلزده، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض معیشتی، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

نیکزاد افزود:‌ برای تعمیرات نیز ۳۰ میلیون تومان وام و ۴۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز