خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

امسال ده هزار تن صیفی جات و سبزیجات از گلخانه‌های استان لرستان برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۷۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه ۱۰ هزار تن گوجه، خیار و فلفل دلمه‌ای از گلخانه‌های استان برداشت می‌شود.

به گزارش ایلنا ، "اسفندیار حسنی مقدم" با اشاره به اینکه توسعه کشت محصولات گلخانه‌‌ای  یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان ۷۲ هکتار است که از این میزان ۴۹ هکتار به کشت صیفی و سبزیجات شامل گوجه، خیار و فلفل دلمه‌ای اختصاص دارد.

وی افزود: از این سطح سالانه ده هزار تن محصول برداشت می‌شود که حداقل ده برابر تولید در فضای آزاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۲ هکتار نیز به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص پیدا کرده و سالانه حدود ده میلیون شاخه گل بریده برداشت می‌شود.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه ، یک و نیم هکتار نیز به کشت گیاهان دارویی به ویژه آلوئه ورا  اختصاص دارد که سالانه ۸۰ تن برداشت می‌شود ، اظهار داشت: تولید حداقل ده برابری، کاهش مصرف آب، اشتغال و  توجیه اقتصادی از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۱۲ شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۴۳۰ هکتار هم آماده واگذاری به سرمایه‌گذار و هلدینگ‌های اقتصادی است، افزود: امیدوارم در سال‌های پیش رو شاهد جهش در تولیدات گلخانه‌ای استان باشیم.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مجوز به متقاضیان کشت گلخانه‌ای است، گفت:  پرداخت تسهیلات با نرخ کم و دوره بازپرداخت طولانی را هم داریم، البته اکنون با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما رفع مشکل را در دستور خود قرار داده‌ایم.

وی در خصوص بازاریابی و صادرات محصولات گلخانه‌ای نیز توضیح داد: با توجه به کیفیت و استانداردهای لازم بقایای سموم و کودشیمیایی محصولات گلخانه‌ای استان بازار هدف  خارج از کشور است و در این خصوص مشکلی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز