خبرگزاری کار ایران

رعیتی فرد در شیراز خبر داد:

گسترش چتر بازرسی بازرسان کار بر مناطق ویژه و آزاد اقتصادی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۷۱

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از انجام توافق با مدیریت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جهت تنظیم روابط کار این مناطق خبرداد و گفت: توافق اولیه در این باره انجام شده تا با استفاده از ظرفیت این مناطق کمک بازرسان کار در این محل ها تعیین تا بر نظارت و بررسی مفاد قانون کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نظارت شود.

به گزارش ایلنا، علی‌حسین رعیتی‌فرد در نشست تخصصی حوزه مدیریت روابط کار استان فارس افزود: دغدغه‌های کارشناسان و مدیران ستادی روابط کار پاشنه آشیل این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه بیمه بیکاری در شرایط شیوع کرونا موجب تسهیل در ارایه خدمات به جامعه کار و تلاش کشور شد که با توسعه خدمات غیرحضوری و بهره از تجهیزات مدرن می توان در جهت توسعه خدمات گام موثری برداشت.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بازرسین کار باید به تجهیزات و لوازم آنلاین برای صدور اخطار و ابلاغ مجهز شوند تا با ایجاد این زیرساخت ضمن گسترش شفافیت در امور ،دست دخالت های نابجا نیز کوتاه شود.

رعیتی در ادامه از انجام توافق با مدیریت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جهت تنظیم روابط کار خبرداد و گفت: توافق اولیه در این باره انجام شده تا با استفاده از ظرفیت این مناطق ،کمک بازرسان کار در این محل ها تعیین و بر تنظیم روابط کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نظارت کنند.

وی عنوان کرد: 3 میلیون واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد که نیازمند بررسی مسائل ایمنی،اجرای قانون کار و طبقه بندی مشاغل اند.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس گفت: رهبری در این سفر فرمودند که فارس در قله است و این استان باید در همه حوزه ها صاحب ایده و خلاقیت باشد.

وی کارگر و کارفرما را دو بال تولید کشور عنوان کرد و افزود: این دو بخش در زمانه شیوع کرونا توانستند کشور را از این گردنه سخت اقتصادی با کمترین مشکل عبور دهند.

رعیتی فرد بر ضرورت بررسی دقیق تقاضاهای مشاغل سخت و زیان آور، ارتقاء ایمنی در واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها و صیانت از نیروی کار تاکید کرد.

تشکیل ۸۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در یکسال گذشته

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از حوزه مدیریت روابط کار فارس گفت: حوزه مدیریت روابط کار استان فارس در سطح کشور ممتاز است.

مصطفی هاشمی افزود: شعار هر کارگر و هر کارفرمای این استان باید عضو یک تشکل صنفی باشد سرلوحه کار کارکنان روابط کار این استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۸۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در یکسال گذشته در این استان تشکیل شده گفت: هزار و 69 تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال است.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای مشترک با اتاق اصناف و آموزش فنی و حرفه ای این استان خبرداد و گفت: این طرح برای ارایه آموزش و اشتغالزایی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه وجود تعداد زیادی واحد صنفی در فارس وجود دارد افزود: کاهش حوادث و ایمن سازی واحدها و کارگاه های این استان امر مهم و البته دشواری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به موضوع ایمنی و صلاحیت شرکت ها در این استان اظهار داشت: ریشه قراردادهای سفیدامضاء در استان فارس با تلاش کارکنان حوزه روابط کار خشکانده شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان گفت: دامنه فعالیت شرکت های خدماتی در سطح این استان وسیع است و باید نظارت دقیقی بر فعالیت این بخش صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز