خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز:

سند جامع فرهنگی استان البرز تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۳۰۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تأکید بر لزوم تدوین سند جامع فرهنگی استان گفت: سند جامع فرهنگی استان به منظور برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی استان فراهم می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی در حاشیه جلسه هم اندیشی و هماهنگی برای توسعه، پیشبرد فعالیت ها و تشریح برنامه های اولویت دار حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی در استان اظهار داشت: سند جامع فرهنگی استان با هماهنگی حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی به منظور برگزاری و برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی استان  تهیه و تدوین شود. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: شرایط اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که برخی از مشکلات و نارسایی‌ها نارسایی ها و نقاط منفی به جامعه منتقل می‌کند بنابراین همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و وظیفه دارند با اجرای برنامه های متناوب و اثرگذار در بهبود نشاط اجتماعی ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه تقویت نشاط فردی و اجتماعی نباید به یک موضوع رسمی دولتی و بخشنامه تبدیل شود، افزود: آنچه در ارتقای نشاط و شادی اجتماعی مردم موثر است جوشش درونی است که موجب رضایتمندی آنها می گردد.

فردی تصریح کرد: علی ایحال برای مدیریت و ساماندهی نشاط باید راهکارهایی متناسب با نیاز جامعه طراحی شود زیرا موضوع نشاط اجتماعی باید به صورت مستمر و مداوم در دستور کار دستگاه‌های ذیربط باشد.

معاون استاندار تصریح کرد:  کشور ایران دارای جغرافیای متنوع با اقوام و اقلیت های مختلف فرهنگی است بنابراین صدا و سیما، رسانه ها باید در جهت نمایش و نشاط اجتماعی در جامعه ایفای نقش کنند. 

فردی گفت:  موضوع تقویت نشاط فردی و اجتماعی نباید به یک موضوع رسمی دولتی و بخشنامه تبدیل شود آنچه مهم است مشارکت واقعی مردم با انگیزه های درونی است کلیه دستگاه ها سازمانها و نهادها موظفند زمینه‌ها و بسترهای لازم را برای آرامش روحی آحاد جامعه را فراهم نمایند تا جوشش درونی مردم موجب رضایت مندی آنها گردد.

وی افزود: پیام های نشاط و امید، برنامه خانواده شاد، اجرای  مسابقات ورزشی در محلات به ویژه محلات حاشیه نشین، جشن مهربانی، رنگ آمیزی شهری و مبلمان شهری  و نورپردازی  میادین ساختمان های بلندمرتبه، تجلیل از هنرمندان و فرهنگیان و مشاهیر بومی را برای ارتقا نشاط اجتماعی در جامعه اجرا و عملیاتی کنند. 

وی افزود: در این جلسه  مقرر گردید شهرداری کرج در غرب شهر اقدام به تهیه یک مرکز گرمخانه برای استفاده معتادین اقدام کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز