خبرگزاری کار ایران

پرداخت بیش از 53 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۷۶

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از پرداخت بیش از 53 میلیارد ریال تسهیلات در راستای جبران خسارات سیل و شیوع کرونا و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان،رحمان فرمانی اظهارکرد: در 9 ماهه سال جاری به‌منظور جبران خسارات سیل و شیوع کرونا ویروس و حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی گلستان، مبلغ 53 میلیارد و 780 میلیون ریال تسهیلات به 307 طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی مبلغ 33 میلیارد و 700 میلیون ریال برای 182 طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان سطح استان پرداخت شد که زمینه اشتغال 218 نفر را در سطح استان فراهم ساخت.

او اضافه کرد: تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود 4 درصد و با بازپرداخت 5 ساله به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی انجام فعالیت دریکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی را در منزل داشته باشند.

فرمانی با اشاره به تسهیلات پرداختی به حوزه صنایع‌دستی برای جبران خسارت ناشی از سیلاب سال 1398، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 5 میلیارد و 740 میلیون ریال برای 16 طرح صنایع‌دستی در راستای جبران خسارت ناشی از سیلاب و آب‌گرفتگی سال 1398 به هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی استان گلستان پرداخت‌شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد 93 طرح به مبلغ 9 میلیارد و 540 میلیون ریال برای جبران خسارات شیوع کرونا ویروس به حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

فرمانی اضافه کرد: در استان گلستان تاکنون 1079 پرونده با نیاز تسهیلاتی 97 میلیارد و 347 میلیون ریال در حوزه پرداخت تسهیلات جبران خسارات شیوع کرونا ثبت‌شده که از این تعداد تاکنون 695 هنرمند و صنعتگر فعال، مبلغ 57 میلیارد و 280 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز