خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت لرستان:

درج قیمت بر هزار و 700 قلم از کالای اساسی انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۶۲

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت لرستان گفت :درج قیمت تولید کننده روی کالاهای تولیدی برای ۱۲ گروه و یکهزار و ۷۰۰ قلم در مراحل مختلف انجام می شود.

به گزارش ایلنا، بهزاد منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه با اجرای فاز دوم طرح قیمت گذاری ، درج قیمت برای تولیدکننده های استان اجباری شده است ، اظهار داشت : در این طرح، تولید کننده موظف است قیمت تمام شده کالاها را به همراه سود و مالیات خود درج کند و قیمت واقعی مصرف کننده با اضافه شدن حداکثر ضرایب تعیین شده شبکه توزیع به دست می‌آید.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت لرستان گفت : علاوه بر مقابله با گرانفروشی، شفاف و واقعی شدن قیمت ها، اصلاح نظام توزیع، کمک به فضای رقابتی بازار،  حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده از دیگر مزایای طرح ثبت قیمت تولید کننده بر روی کالا به شمار می رود.

منصوری با بیان اینکه فروشندگان با شفاف شدن قیمت تولید کننده می‌توانند تنها از محل سود خود به مصرف‌کننده تخفیف بدهند ، تصریح کرد : بر این اساس درج قیمت تولید کننده وظیفه واحد تولیدی است و بعد از آن بر اساس جداول مربوطه، درصد سود قانونی شامل نرخ عمده فروش، خرده فروش و هزینه های لجستیک مانند حمل و نقل و انبارداری به آن اضافه و قیمت مصرف کننده تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه  گاهی اوقات شهروندان برچسب تخفیف‌های ۲۰ تا ۵۰ درصد برخی کالاها را در فروشگاه مشاده می کنند و برای خرید بیشتر با این میزان تخفیف مشتاق میشوند ، اظهار کرد : اما متوجه می شوند این تخفیف‌ها واقعی نیست و ترفند هماهنگ برخی مراکز فروش، پخش و تولید است که به ضرر خریداران منجر می‌شود که این امراز نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مصداق گرانفروشی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و وتجارت لرستان گفت: وزارت صمت برای جلوگیری از توسعه این روش های غیرقانونی و کمک به ایجاد فضای سالم و رقابتی تولیدکنندگان، مراکز پخش، فروشندگان و حمایت از مصرف کنندگان طرح ثبت قیمت تولید کننده بر روی کالا را از آذرماه امسال آغاز کرده است.

منصوری افزود: حُسن اجرای این طرح از طریق سامانه جامع رصد و پیگیری و میزان موجودی انبار واحدهای تولیدی، توزیع کننده و عرضه کالا در سطح بازار بررسی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز