خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک خبر داد؛

ایجاد 560 هکتار کمربند سبز در شهر اراک / ایجاد کمربند سبز برای شهر آلوده‌ اراک یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۵۴

شهردار اراک گفت: ایجاد 560 هکتار کمربند سبز در شهر اراک و جوان‌سازی جنگل‌های موجود در دستور کار مدیریت شهری اراک قرار دارد. ایجاد کمربند سبز برای شهر آلوده‌ اراک یک ضرورت است و تمامی تلاش‌ها در این خصوص به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کریمی به مناسبت روز هوای پاک، افزود: در سال جاری، اجرای 20 هکتار فضای سبز در کمربند سبز شهر (از کوه منبع آب تا گردنه سیبک)، درختکاری پردیس کوهستان واقع در کوی امام علی (ع)، توسعه منطقه 228 هکتاری جنگل کاری چقا برای جلوگیری از ورود ریزگردهای کویر میقان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اراک در طول سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای کمک به رفع مشکل آلودگی هوا انجام داده و برنامه‌های مختلفی نیز در دست اجرا دارد، ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس‌های شهری و گازسوز کردن آنها، ساخت پردیس خودرویی، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح، پارکینگ‌های طبقاتی، استقرار مسیر دوچرخه سواری و همچنین مطالعات دقیق طرح BRT در اراک از جمله اقدامات صورت گرفته است.

شهردار اراک اظهار داشت: توسعه مسیر دوچرخه سواری و ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری در اراک از مهمترین ضروریات در این حوزه است. بر این اساس در چند سال اخیر 32 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در اراک ایجاد شده است.

کریمی تصریح کرد: اجرای 3 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در پارک لاله واقع در بلوار قدس نیز در دست اجرا است که با تحقق آن مسیر دوچرخه سواری این شهر تا پایان سال به 35 کیلومتر می‌رسد.

وی بیان داشت: همچنین اجرای 9 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری صنایع شهر اراک نیز در دستور کار است که فرایند اجرای این مسیر دوچرخه سواری در سال آینده هدفگذاری شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز