خبرگزاری کار ایران

نماینده بوئین زهرا در مجلس:

اگر نظام آموزشی یک کشور اصلاح شود سایر موارد هم درست می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۳۲

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نظام آموزشی و دانشگاهی یک کشور اصلاح شود سایر موارد نیز اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله عباسپور روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین افزود: رسالت نظام آموزشی در کشور ما که همانا تولید علم و تبدیل آن به فناوری یا تجاری سازی در راستای اقتدار علنی نظام در دنیا می باشد خطیر بوده و مسوولیت در این عرصه بسیار سنگین است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما در ادوار مختلف برنامه های زیادی برای رشد و پیشرفت داشته؛ ولی در برخی عرصه ها توفیقاتی نداشته ایم چرا که محور رشد و توسعه را مبتنی بر نظام آموزشی قرار ندادیم.

عباسپور با اشاره به اهمیت نظام آموزشی جوامع در رشد و تعالی فردی و اجتماعی، اظهار داشت: اگر نظام آموزشی و دانشگاهی یک کشور اصلاح شود سایر موارد نیز اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه توفیقات چندانی را از سوی نظام آموزشی خود در حوزه مقابله با جنگ و شبیخون فرهنگی ندیده ایم و باید در این عرصه تلاش ها را دوچندان کنیم.

عباسپور افزود: در تبدیل علم به فناوری در برخی عرصه ها با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و باید رویکردهای خود در این خصوص اصلاح کنیم.

وی اظهار داشت: در حوزه پیوند علم و صنعت باید گام های بسیاری را برداریم که البته در برخی حوزه ها با توجه به این موضوع دستاوردهای زیادی را به دست آوردیم که تجلی آنرا در صنعت دفاعی کشور می بینیم و باید در سایر عرصه ها نیز شاهد باشیم.

عباسپور همچنین گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که نام مبارک بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی را بر دوش می کشد باید تاثیرگذاری ملی و منطقه ای داشته باشد در حالی که هنوز چنین نقشی را برای این دانشگاه نمی بینیم.

نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه امام راحل از ظرفیت های بالایی در حوزه های علمی و فرهنگی برخوردار است،افزود: جایگاه این دانشگاه در وزارت علوم و رتبه آن در بین سایر دانشگاه های کشور قابل قبول نیست.

عباسپور اظهار داشت: وزارت علوم نیز تاکنون به نقش این دانشگاه که نقشی بین المللی است واقف نبوده و امیدواریم در این دوره شاهد تجدید نظر در این خصوص باشیم.

در پایان این مراسم از خدمات هشت ساله دکتر ابوالحسن نایینی رئیس قبلی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تجلیل و دکتر سید علی قاسم زاده به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز