خبرگزاری کار ایران

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حسین منزوی، پرچم دار غزل نو و معاصر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۰۱۰

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: افرادی مثل حسین منزوی و سیمین بهبهانی به نوعی پرچم‌داران غزل نو و معاصر هستند و تلاش‌های بسیاری در تصویرسازی‌های نو کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از زنجان، یاسر احمدوند شامگاه دیروز، در آیین اختتامیه نخستین دوسالانه حسین منزوی با بیان اینکه این جلسه آغاز حرکتی برای شروع مسیری به منظور توجه، توسعه و رشد فضای شعر اظهار کرد: چنین جلساتی موجب توجه بیشتر به کسانی می شود که در حوزه شعر تنفس کرده و آثار ارزشمندی را خلق می‌کنند.

 احمدوند ادامه داد: شعر محصول این سرزمین است، و ما باید پاسبان شعر باشیم؛ در تاریخ ما در آنجا که همه قالب‌های ما درمانده‌اند شعر به یاری ما آمده است، از همین رو باید قدر این موهبت الهی را بیشتر بدانیم.

به گفته وی، شعر برداشتی است که شاعر از غیب عالم می‌گیرد و آئینه‌ای برای آنچه شاعر کشف کرده است.

 معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: شاید سخت بود که بعد از ظهور بزرگانی که در قالب غزل بودند، کسی همانند منزوی بیاید و جامه‌ای نو به غزل بپوشاند. افرادی مثل حسین منزوی و سیمین بهبهانی به نوعی پرچم‌داران غزل نو و معاصر هستند و تلاش‌های بسیاری در تصویرسازی‌های نو کرده‌اند.

وی افزود: نوآوری‌های ارزشمندی توسط حسین منزوی در قالب غزل شکل گرفته است، هرچند روزگار سرناسازگاری با حسین منزوی داشت و وی یک عشق ناکام را تجربه کرد، اما همین امر موجب شد که منزوی غزل‌های فاخری بسراید و برای نخستین بار در جشنواره فروغ برگزیده شد.

احمدوند به برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از شعر اشاره کرد و گفت: آنچه که از معاونت فرهنگی بربیاید در حمایت از شعر دریغ نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز