خبرگزاری کار ایران

تداوم اجرای طرح محیط یار در مدارس یزد همزمان با هفته هوای پاک

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۹۱۶

مدیرکل محیط زیست یزد از اجرای طرح ملی محیط‌یار در مدارس یزد برای توسعه فرهنگ زیست ‌محیطی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، نیره پورملائی در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت: در اجرای این طرح دانش‌آموزان به عنوان حافظان محیط ‌زیست آموزش می بینند تا از هرگونه آسیب به محیط ‌زیست جلوگیری کنند و مسائل آموزشی در زمینه محیط ‌زیست را به دیگران یاد دهند.

وی با بیان اینکه طرح محیط یار یکی از طرح های موفق آموزشی است که با جدیت بیشتری هم اجرایی می‌‎شود افزود: اجرای این طرح نتیجه بسیار خوبی دارد و در قالب آن محیط یاران به عنوان سفیران محیط زیست در خانواده‎‌ها و جامعه به ارائه آموزش ‌های محیط زیستی می‌‎پردازند.

مدیرکل محیط زیست یزد اضافه کرد: چشم انداز این طرح و هدفی که در انتها برای آن برنامه ریزی شده آموزش محیط زیست به بچه ها است، و بنا داریم نسلی را تربیت کنیم که وقتی به مقاطع بالاتر می روند محیط زیست را آموزش دیده اند و آنها که جدید وارد می شوند هم باید آموزش ببینند. 

وی با بیان اینکه این آموزش ها با علاقه‌مند کردن بچه ها به محیط زیست انجام می شود عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح، جلب مشارکت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور جهت کنترل و کاهش بعضی از معضلات زیست محیطی و ایجاد حس مسئولیت بین دانش آموزان نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی است.

به گزارش ایلنا، در حاشیه این مراسم نمایشگاه نقاشی و کاردستی با وسایل دور ریختنی با موضوع هوای پاک برگزار و فیلم های زیست محیطی برای دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز