خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان غربی گزارش می دهد:

سخت شدن شرایط زندگی در برخی روستاهای گرفتار برف در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۵۱۳

بارش برف سنگین و کولاک و یخبندان، راه‎ چند صد روستای آذربایجان غربی را مسدود کرده و تردد و تامین آذوقه را برای برخی از روستائیان دشوار کرده، این در حالی است که که سازمان هواشناسی از چندین هفته قبل اخطاریه‌های متعددی را صادر و هشدارهای لازم را داده بود.

به گزارش ایلنا، «نبود تجهیزات کافی» یا هر دلیل دیگر، برخی روستاهای استان را در شرایط بحرانی قرار داده است، در این میان فرمانداران، شدت کولاک و تداوم بارش‌ها را دلیل اصلی مسدود بودن راه‌های روستایی عنوان می‌کنند.

از برخی روستاهای استان خبر می‌رسد که آذوقه مردم تمام شده و خبری از  نیروهای امدادی برای کمک رسانی نیست، اهالی این روستاها مدت زیادی است که برای تهیه نان به نانوایی‌های شهرهای هم جوار  مراجعه می‌کردند که شرایط آب و هوایی دیگر اجازه این کار را به آن‌ها نمی‌دهد و به دلیل مسدود بودن راه های مواصلاتی این روستا ها و نرسیدن سهمیه آرد نانوایی ها نان در بیشتر خانه ‎های روستاهای  تمام شده است.

انسداد راه ارتباطی ۴۹۷ روستا در آذربایجان غربی

جانشین معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف راه دسترسی به ۴۹۷ روستای استان را بسته است و تلاش‌ برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

بصیر صادق‌پور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: این تعداد روستا به‌طور عمده در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت، مهاباد و شاهین دژ واقع شده است که تلاش خواهد شد ظرف ۲ تا سه روز آینده راه دسترسی تمامی این روستاها بازگشایی شود.

وی افزود: ارتفاع برف در گردنه‌های زمزیران و جواله رشان به ۶۰ سانتیمتر می‌رسد ولی در محورهای مهاباد - میاندوآب و مهاباد - ارومیه  در برخی نقاط، ارتفاع برف به ۴۰ سانتیمتر می‌رسد.

راه ۸۰ روستای مهاباد همچنان مسدود است

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بار برفروبی و نمک پاشی شده اما حجم بارش برف در این محورها به اندازه‌ای است که بعد از چند ساعت جاده دوباره مسدود می شود.

محسن خادمی با اشاره به ورود سامانه بارشی به منطقه نیز گفت: طبق اعلام اداره هواشناسی سامانه دیگری از امروز  وارد منطقه می‌شود و تا اواخر هفته به فعالیت خود به صورت بارش برف و باران ادامه می‌دهد و لازم از رانندگان در این مدت قبل از ترد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این شهرستان از وضعیت آنها با خبر شوند.

خادمی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بدنبال بارش برف سنگین در شهرستان مهاباد راه ارتباطی ۹۰ روستای این شهرستان مسدود شد، گفت: درحال حاضر راه ارتباطی ۱۰ روستای شهرستان بازگشایی شده اما هم اکنون ۸۰ روستای این شهرستان همچنان مسدود و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز