خبرگزاری کار ایران

با شروع بارش برف از شب گذشته در استان اعلام شد؛

ارتفاع بارش برف در زنجان به 50سانتیمتر رسید / یک هفته یخبندان سراسری در استان/ زندگی شهروندان مختل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۰۸۰

با شروع بارش برف از شب گذشته در استان زنجان، کارشناس هواشناسی استان با اشاره به بارش برف 50سانتیمتری خبر از شرایط یخبندان یک هفته ای در سراسر زنجان داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، در پی شروع بارش برف از شب گذشته در استان زنجان، طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان زنجان ارتفاع بارش برف به 50 سانیمتر رسیده است.

سونا صرفی، کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان زنجان، با اعلام این خبر به خبرنگار ایلنا در زنجان، گفت: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی استان زنجان ، امروز زنجان شاهد  آسمانی ابری  خواهد بود که با بارش برف در سطح استان همراه خواهد بود که تا اواخر وقت امشب و در برخی مناطق تا اوایل صبح فردا بارش ها ادامه خواهد داشت.

صرفی، ادامه داد: طی این مدت وقوع کولاک برف در گردنه های استان پیش بینی می شود، سامانه دیگری روز پنجشنبه از این منطقه عبور خواهد کرد و موجب بارش پراکنده برف خواهد شد.

وی اضافه کرد: دمای هوا با کاهش محسوس همراه شده و  تا پایان هفته شرایط یخبندان سراسری در استان مستقر خواهد بود.

در بیخبری بارش برف در استان زنجان، گویا برخی مسئولین استان، و شهرستان زنجان غافلگیر شدند و مشکلات فراوانی نیز برای شهروندان زنجان در تردد های درون شهری و برون شهری بوجود آمده است.

در این زمینه سید قاسم موسوی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر استان زنجان در زنجان مستقر نیست چرا که شرایط آب و هوایی مساعد نبوده اما در صورت نیاز هماهنگی لازم در این زمینه انجام می‌شود.

موسوی، ادامه داد: از دیروز با اعلام هشدار نارنجی هواشناسی، از سوی جمعیت هلال احمر نیز وضعیت نارنجی اعلام و وسایل و اقلام زیستی و فضاها برای اسکان در مساجد و حسینیه‌ها پیش‌بینی شده است.

همچنین در خیابان های زنجان و اماکن عمومی شهر تردد برای وسائل نقلیه شخصی ممکن نیست و  رانندگان حوزه حمل و نقل بخش خصوصی و تاکسیرانی نیز به دلیل جلوگیری از ضرر و زیان مالی و جانی به دلیل لغزندگی خیابان ها و معابر به خاطر عدم شرایط کافی رانندگی و مسافرکشی در خیابان ها حضور ندارند.

منبع بازوند
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز