خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج:

اعلام خط فقر ۴میلیون تومانی در تعیین دستمزد ۱۴۰۱ کارگران تاثیر منفی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۹۷۸

دبیر اجرایی خانه کارگر کرج با انتقاد از اعلام خط فقر ۴ میلیون تومانی از طرف معاون وزیر کار، گفت: به نظر می‌رسد که این اظهار نظر عجیب، حرکت فرار به جلو است تا در ماه های پایانی سال بر اساس این اظهار نظر حداقل حقوق کارگران تحت الشعاع قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، فرشاد اوجانی با اشاره به مشکلات تورم و فشار اقتصادی کشور با انتقاد از اعلام خط فقر ۴ میلیون تومانی در یادداشتی نوشت: 

"به نقل از علی بابایی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال حاضر حداقل نرخ فقر در کلان شهرها و شهرهای بزرگ ۸ الی ۹ میلیون تومان است و با توجه به افزایش شدید اجاره بهاء مسکن، هزینه های حمل و نقل، درمان، آموزش، خوراک، پوشاک و ... یک خانواده ۳ نفره به حداقل ۸ میلیون تومان درآمد ماهیانه نیاز دارد. 

حال جای سئوال است با توجه به نظر نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، چگونه است که معاون وزیر کار، خط فقر را ۴ میلیون تومان برای خانواده ۴ نفره اعلام کرده و احساس کرده کسانی که خط فقر را برای خانواده های ۴ نفره ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده اند از نظرشان غیر کارشناسانه بوده.

آقای معاون وزیر کار، بهتر نیست خودتان برای خرید مایحتاج زندگی به بازار مراجعه کنید. شاید قیمت اجناس درب منزل شما با سایر نقاط تفاوت چشمگیری دارد که جنابعالی می توانید با ماهی ۴ میلیون تومان زندگی خود را بچرخانید.

امروز به لطف تورم سرسام آوری که ظاهرا جنابعالی از آن بی‌خبر هستید، خوراک معمولی خانواده ۴ نفره در سه وعده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

البته این محاسبات بدون میوه و تنقلاتی هستند که از سفره ها حذف شده است و شما هزینه درمان، پوشاک و سایر ملزوماتی که ضروری است به هزینه های قبوض و ایاب و ذهاب فرزندان اضافه کنید و اجاره خانه را هم که سر به فلک کشیده فراموش نکنید. آنوقت متوجه می‌شوید که این مبلغی که شما در نظر گرفتید، نظر غیر کارشناسانه است و توقع بر این است که با اینگونه اظهار نظرات نمک به زخم حقوق بگیران خصوصا مستمری بگیران و حداقل بگیران نپاشید.

به نظر می‌رسد که این اظهار نظر عجیب معاون وزیر کار حرکت فرار به جلو باشد تا در ماه های پایانی سال بر اساس این اظهار نظر حداقل حقوق کارگران تحت الشعاع قرار دهند تا بار دیگر شاهد آن باشیم تا حداقل نرخ تورم تاثیر بر سفره کارگران خالی تر می شود."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز