خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان:

۳۰ هزار نفر در گیلان واجد دریافت طرح ملی مسکن هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۹۳۰

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ادغام طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، گفت: تاکنون ۸۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که ۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش ایلنا از رشت،ماکان پدرام با اشاره به اینکه اعتبارات قابل توجه‌ای برای ۴۲ پروژه بزرگ استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تلاش داریم بخشی از پروژه‌ها که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به ادغام طرح اقدام ملی مسکن و نهضت ملی جهش مسکن اشاره و تصریح کرد: تا امروز حدود ۸۰ هزار نفر برای دریافت مسکن ملی ثبت نام کرده اند که حدود ۳۰ هزار نفر آنها واجد شرایط شناخته شده اند.

وی با بیان اینکه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در حال پایش هستند، افزود: افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شوند با پرداخت وجه اولیه، توسط راه و شهرسازی به حوزه‌های مختلف متصل می‌شوند تا مراحل دریافت مسکن را بگذرانند.

پدرام با اشاره به تأمین ۱۰۸ هکتار زمین و پوشش ۱۴ هزار واحد مسکونی، بیان کرد: نمی‌توانیم برای ساخت مسکن در تمامی شهرهای گیلان تأمین زمین داشته باشیم اما زمین مورد نیاز در شهرستان‌های گیلان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه مبلغ اولیه ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است، عنوان کرد: مهمترین مشکل اجرای این طرح در گیلان مربوط به بحث تأمین زمین است.

وی ادامه داد: استان گیلان به دلیل تراکم جمعیت و وسعت سرزمینی پایین در تأمین زمین طرح جهش مسکن دچار مشکل است البته تاکنون ۴۵۰ هکتار زمین برای این منظور شناسایی شده و تقریباً جز استان‌هایی هستیم که در فرآیند تأمین زمین مشکل جدی ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز