خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی کرمانشاه به ایلنا خبر داد؛

صادرات بیش از ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مرزهای استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۸۹۱

عضو اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه از رشد ۹ درصدی صادرات از مرزهای رسمی استان خبر داد.

داریوش پناهی دبیر اتاق بازرگانی کرمانشاه  در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت:  مقدار ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرزهای رسمی استان صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: عمده محصولات کشاورزی صادر شده  شامل سیب درختی   سیب زمینی ، پیاز و هندوانه است که بسیاری از آنها از محصولات تولید شده کشاورزان استان کرمانشاه می باشند.

این مسئول با بیان اینکه مقصد اصلی صادرات محصولات کشاورزی استان کشور عراق است گفت: تولیدات  سبک استان نیز بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان ، قطر و کویت است و همچنین  مقصد نیمی از تولید انجیر استان نیز کشورهای عضو اوراسیا هستند.

پناهی  در خصوص شرایط سخت  صادرات به کشورهای اروپایی افزود : صادرات محصولات کشاورزی  به کشورهای اروپایی می بایست به لحاظ رعایت کامل استاندارد های آن کشورها انجام بگیرد در غیر اینصورت صادرکنندگان ما با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین بنظر می رسد ناهماهنگی هوایی در این خصوص وجود دارد  که در حال مرتفع شدن می باشند هرچند تا کنون برای صادرات استان به دلایل یاد شده محصولی برگشت نخورده است.

این عضو  اتاق بازرگانی استان در پایان با اشاره به رشد  ۱۰ درصدی صادرات از طریق مرزهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: انواع کالاهای تولیدی  ، صنعتی و کشاورزی استان  و کشور از مرزهای  تجاری استان به مقاصد مختلف در کشورهای مختلف صادر گردیده است که رشدی ۱۹ درصدی را بهمراه داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز