خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار:

مدیریت شهری قزوین برای مبارزه با فساد برخورد سیستماتیک داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۵۹۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: فساد از جمله مواردی است که در شهرداری‌ها وجود دارد و یکی از ماموریت‌های ویژه شهرداری برنامه ریزی برای برخورد سیستماتیک با این موضوع است و مدیران شهری باید دراین باره حساس باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی، در نشست هم اندیشی شهرداران قزوین که بعدازظهر امروز در سالن مفاخر شهرداری برگزار شد، گفت: همه باید نسبت به رعایت حق الناس به یکدیگر تذکر دهیم و این امر در مدیریت‌ها دارای اهمیت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: برای حل مسائل کشور در هر بخشی نیازمند رویکرد خلاقانه هستیم و باید جسور باشیم و با این رویکرد برای حل مشکلات قدم برداریم؛ بسیاری از مشکلات ما نیازمند پول نیست و با دید خلاقانه حل خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های رویکرد خلاق این است که ورودی‌ها را برای استفاده از تجربیات مدیریتی باز کرده و از تجارب مختلف شهرهای کشور و سایر کشورها استفاده کرد و آن تجارب را متناسب با نیازهای محل تحت مدیریت به کار گرفت.

این مسئول افزود: منابع پایدار درآمد برای شهرداری‌ها چالش ماندگار شهرداری‌ها در سراسر کشور است که می‌توان با رویکرد خلاقانه این مشکل را حل کرد.

وی عنوان کرد: شهرداران می‌توانند از مشاوران خبره برای روش‌های تامین مالی استفاده کرده و روش‌های جدید برای تامین مالی را به کار بگیرند چرا که با روش‌های سنتی نمی‌توان به توسعه رسید؛ صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی، بی اُ تی، سرمایه گذاری خصوصی- دولتی از جمله ظرفیت‌های جدیدی هستند که می‌توان برای تامین مالی به کار گرفت.

رجحانی اظهار کرد:  شفافیت و شیشه‌ای کردن سازمان‌ها از موارد ضروری است که در کاهش فساد تاثیرگذتر است، هوشمندسازی نیز از مواردی است که د  مدیریت شهری دارای اهمیت بوده و له رفع زمینه‌های تبعیض و رانت کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید تجربه‌ها را به اشتراک بگذاریم تا رشد و توسعه بهتری داشته باشیم، آموزش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: حادثه پنجشنبه پتروشیمی بوئین زهرا نشان داد که ما در حوزه مدیریت بحران بسیار ضعیف هستیم؛ البته از نظر رویکرد فردی بسیاری از افراد تلاش و جانبازی کردند اما از نظر رویکرد سیستمی ضعیف عمل کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز