خبرگزاری کار ایران

به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اتفاق افتاد؛

جمع‌آوری 1324 لاشه پرنده از تالاب کویری میقان اراک

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۵۲۰

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون، 1324 لاشه پرنده از تالاب کویری میقان اراک جمع‌آوری و توسط یگان حفاظت محیط زیست به همراه آهک پاشی، به صورت اصولی دفن شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مهدی مصطفوی افزود: تاکنون 206 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در تالاب میقان اراک شناسایی شده و بیشترین تلفات پرندگان در تالاب میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری است. همچنین چندین گونه اردک، مرغابی، تنجه و خوتکا در میان پرندگان تلف شده مشاهده شده است.

وی ادامه داد: وسعت تالاب میقان 12 هزار هکتار است و برای پایش وضعیت تالاب از لحاظ بیماری آنفولانزا و جمع‌آوری لاشه‌ها باید چند کیلومتر داخل آب و لجن زار تردد کرد و امکان استفاده از قایق نیست. به همین منظور از چند روز گذشته با استفاده از دستگاه تراکسور اقدام به پایش و جمع‌آوری لاشه‌ها شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی اظهار داشت: کنترل بیماری انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب با مشارکت و هماهنگی دستگاه‌های متولی در حال انجام است و تردد به محوطه تالاب میقان اراک با بروز این بیماری ممنوع شده است.

مصطفوی با اشاره به اینکه پایش مستمر تالاب کویری میقان اراک با جدیت انجام می‌شود، تصریح کرد: تیم‌های پایش محیط زیست به صورت مستمر تمام منابع آبی و سایر مناطق تحت مدیریت استان را در خصوص این بیماری رصد می‌کنند.

وی بیان داشت: همچنین بر اساس پایش های انجام شده در سطح استان مرکزی، تاکنون به جز منطقه تالاب میقان، موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سایر مناطق استان مرکزی مشاهده نشده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ عنوان به آنها دست نزنند و مراتب را برای پیگیری لازم به محیط زبست و دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز