خبرگزاری کار ایران

معاون قضایی محاکم عمومی و انقلاب کرج خبر داد:

صدور احکام قطعی مربوط به یکی از مدیران و تعدادی از کارکنان شهرداری کرج

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۴۷۵

معاون قضایی رئیس کل محاکم عمومی وانقلاب کرج با اشاره به صدور احکام قطعی مربوط به پرونده تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری، گفت: در این پرونده متهم ردیف اول که مدیرکل وقت حقوقی و امور پیمان های شهرداری کرج بوده است به دلیل 6 فقره دریافت رشوه و ادعای اعمال نفوذ به 5 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی برای 3 سال، رد و ضبط مال محکوم شده است. .

به گزارش ایلنا از البرز، آرش استکی با اشاره به صدور احکام قطعی مربوط به پرونده تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری و کارشناسان رسمی دادگستری گفت: در این پرونده یکی از مدیران سابق شهرداری کرج، تعدادی از کارمندان شهرداری و سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری و تعدادی از افراد حقیقی به مجازات های قانونی محکوم شدند.

معاون قضایی رئیس کل محاکم عمومی وانقلاب کرج و سرپرست دادگاه های کیفری 2 شهرستان کرج با بیان اینکه در این پرونده 16 متهم وجود داشته است،‌ اظهار کرد: به اتهامات متهمین با عناوین فراهم کردن موجبات تحقق بزه ارتشا، معاونت در پرداخت رشوه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، جعل در اسناد رسمی از طریق اخذ و ارائه نظر کارشناسی برخلاف واقع، پرداخت رشوه، معاونت در دریافت رشوه و دریافت رشوه در شعبه 117 دادگاه کیفری 2 کرج رسیدگی و احکام مقتضی صادر شد و پس از تجدیدنظرخواهی در شعبه 13 دادگاه تجدیدنظر استان البرز، احکام قطعیت یافت.

وی متذکر شد: متهم ردیف اول که مدیرکل وقت حقوقی و امور پیمان های شهرداری کرج بوده است به دلیل 6 فقره دریافت رشوه و ادعای اعمال نفوذ به 5 سال حبس، 74 ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی برای 3 سال، رد و ضبط مال محکوم شده است.

معاون قضایی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب و سرپرست دادگاه های کیفری 2 شهرستان کرج اضافه کرد: سایر متهمان پرونده به مجازات های حبس، جزای نقدی، ممنوعیت از تصدی امور دولتی و ممنوعیت از کارشناسی محکوم شدند.

وی گفت: در یکی از موارد مدیرکل وقت حقوقی و امور پیمان های شهرداری کرج در مورد زمینی که مورد اختلاف شهرداری و مالک بوده است با دریافت رشوه به مبلغ  پنج میلیارد ریال، وعده انصراف شهرداری از پیگیری حقوقی این موضوع و مصالحه شهرداری با مالک را داده است و در کارشناسی غیرواقعی نیز ارزش ملک بیش از دو برابر ارزش واقعی ملک ارزیابی شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز