خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس در گفت و گو با ایلنا:

سهم صفر سازمان تأمین اجتماعی در بودجه ١٤٠١ ، خسارت سنگینی را به آن وارد می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۲۳۹

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه سهم صفر سازمان تامین اجتماعی در لایحه بودجه ١٤٠١و تبعات آن خسارت سنگینی را به سازمان تامین اجتماعی وارد می‌کند، گفت: قطعا عملیاتی شدن این مهم تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا مهرزاد مؤیدی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه  نادیده گرفتن سهم تامین اجتماعی در بودجه دولت را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی به حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور تعهدات گسترده‌ای دارد بنابراین نادیده گرفتن سهم تامین اجتماعی در بودجه عمومی دولت جهت پرداخت مطالبات مشکلاتی را برای جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد خواهد کرد.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به اینکه دولت نباید به هیچ وجه  نسبت به تامین اجتماعی بی مهری نشان دهد، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بسیار گسترده است و تعداد بسیاری از افراد جامعه را در بر می گیرد ودر صورتی که خسارت به این سازمان وارد شود به نسبت گستردگی ،تبعات گسترده ای نیز در پی خواهد داشت .

تامین اجتماعی در سال آینده ماهیانه 11 هزار میلیارد تومان کسری منابع خواهد داشت

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس در ادامه خاطر نشان کرد: باتوجه به میزان رشد دستمزدها در سال آینده و به تبع آن افزایش میزان مستمری بازنشستگان در خوش بینانه ترین حالت سازمان در سال ١٤٠١ماهیانه ١١هزار میلیارد تومان کسری منابع خواهد داشت .

وی در ادامه با بیان اینکه طبق ماده ٢٨قانون تعهدات دولت بابت ٣درصد حق بیمه  و معافیت سهم کارفرما کارگاه‌های معافیت دار، بیمه قالیبافان، خادمان مساجد ،باربران ،کارگران ساختمانی ،رانندگان و مواردی مانند متناسب سازی حقوق بازنشستگان  فقط در سال آینده ١٤٩هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی بار مالی دارد و این به غیر از بدهی ٥٠٠هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان بابت سنوات گذشته است .

مویدی تصریح کرد: در این شرایط نیاز است تا دولت در بودجه سال آینده حداقل تعهداتش را مبنی بر پرداخت 149 هزار میلیارد به سازمان تامین اجتماعی  دردستور کار قرار دهد این در حالیست که این اقدام یکی از خواسته های تمام کارشناسان خبره حوزه تامین اجتماعی و دلسوزان آینده این صندوق از نمایندگان مجلس است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز