خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز و زرقان:

با وجود هتل آسمان ، ارگ کریمخانی شیراز ثبت جهانی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۲۲۴

نماینده شیراز و زرقان با تاکید بر اینکه با وجود هتل آسمان ، بنای ارگ کریمخانی شیراز ثبت جهانی نخواهد شد، گفت: متاسفانه زمانی که این هتل به صورت اسکلت ساختمانی بود نباید مجوز ساخت آن از سوی میراث‌فرهنگی و شهرداری داده می شد تا شیراز از مواهب این ثبت که می‌توانست منجر به جذب گردشگر و... بشود، محروم بماند.

به گزارش ایلنا علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز گفت: شهرها کانون قدرت، ثروت و فرهنگ است و اگر بتوانیم منابع مالی شهرداری را درست خرج کنیم فرهنگ و اعتبار شهر ارتقاء پیدا می‌کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس اعتقاد دارد که بازگشت شهروندان شیرازی به بافت تاریخی این شهر به معنای حل نیمی از مشکلات این منطقه است.

وی منطقه هشت شهرداری را هویت بخش اصلی، شیراز دانست و افزود: هنوز در کوچه پس کوچه‌های منطقه تاریخی فرهنگی شیراز می‌توان صدای گام‌های مشاهیر فرهنگی، ادبی و مذهبی شیراز از جمله آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی و آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب را شنید.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه ارزش بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز به همین گذرها و کوچه پس‌کوچه‌های این منطقه است، گفت: تک‌دانه‌ها، جداره‌ها، گذرها و بدنه‌های بافت تاریخی فرهنگی باید با کمک مردم و میراث فرهنگی حفظ شود.

شهردار اسبق شیراز با تاکید بر اینکه برگشت مردم به بافت تاریخی فرهنگی شیراز اهمیت دارد، بیان داشت: اگر مردم به  بافت تاریخی فرهنگی برگردند ۵۰ درصد مشکلات حل خواهد شد؛ چراکه ثروت در دستان آن‌هاست.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بافت تاریخی فرهنگی وجود دارد، افزود: برخی‌ها مالکان بافت تاریخی فرهنگی نیستند بلکه مستاجر هستند و باید از ظرفیت‌های این شهر مانند ساختمان دادگستری و ساختمان شهرداری مرکزی نیز بهره‌برداری مناسبی بشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز