خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

کسب مجوز برای نصب تندیس و بناهای یادمان در قزوین الزامی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۹۶۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: از این پس لازم است برای نصب هرگونه مجسمه، یادمان و بناهای یادبود،‌ مجوزهای لازم از شورای نظارت استان دریافت شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین اسماعیلی در این باره گفت: شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه و یادمان در مرکز هنرهای‌ تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشابه آن در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تشکیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: تمامی پیشنهادهای مربوط به تهیه و ساخت مجسمه و یادمان، نقش برجسته و ستون یادبود همراه با گزارش توجیهی و ذکر مشخصات کامل و‌ ارائه طرح و نمونه کوچک توسط شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها برای کسب‌ مجوز به شورای نظارت ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: اعضای این شورا شامل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی (‌رئیس شورا)، نماینده استانداری، نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان، نماینده انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نماینده فرهنگستان هنر، یک نفر از اساتید برجسته هنرهای تجسمی، شهردار، دو نفر از صاحبنظران مسایل فرهنگ و تاریخ اسلام است که احکام آنان توسط مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در طول یک سال گذشته، شورای مذکور در این استان تشکیل و احکام اعضای آن صادر شده، اولین جلسه شورا نیز در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و از این پس باید تمامی آثار تجسمی و حجمی جهت نصب در اماکن عمومی و شهری از این شورا مجوز دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز