خبرگزاری کار ایران

مدیر بهره‌برداری از سد زاینده‌رود و کوهرنگ خبر داد؛

ذخیره آب در مخزن سد زاینده رود تنها ۱۳ درصد است/بارش‌ها نسبت به پارسال کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۸۷۱

مدیربهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ گفت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود اصفهان تنها ۱۳ درصد است.

به گزارش ایلنا از اصفهان سید مجتبی موسوی نایینی درباره آخرین وضعیت سد زاینده‌رود، اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود 164 میلیون مترمکعب است که با این ذخیره، تنها ۱۳ درصد مخزن سد آب دارد.

وی افزود: در حال حاضر ورودی سد زاینده رود8.7 مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۲ مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان بارش‌ها ۳۵۸ میلیمتر است، گفت: این میزان بارش نسبت به سال گذشته که ۴۱۶ میلیمتر بود، ۷ درصد کاهش و همچنین نسبت به متوسط بلندمدت که ۵۳۸ میلیمتر بود، ۲۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با بررسی‌های برف‌سنجی در سرچشمه‌های کوهرنگ، شرایط بارش‌ها حتی نسبت به سال خشک پارسال، مناسب نیست و عمق و تراکم برف نیز پایین‌تر است، همچنین بارش‌ها نسبت به پارسال کاهش یافته است.

موسوی درباره نگرانی‌ها نسبت به ذخیره فعلی سد زاینده‌رود، تاکید کرد: مشابه شرایط فعلی سد زاینده‌رود را در سال ۹۵ تجربه کردیم که بارش‌های سنگین بهمن‌ماه جبران بی بارشی ماه‌های قبل را کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز