خبرگزاری کار ایران

با هدف توسعه انرژی خورشیدی؛

کارخانه تولید پنل‌ها و تجهیزات خورشیدی در یزد راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۸۲۹

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس گفت: در صورتی که بخواهیم یزد به قطب تولید انرژی خورشیدی تبدیل شود ناگزیر هستیم که کارخانه تولید پنل‌ها و تجهیزات خورشیدی را در این استان راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدصالح جوکار در دیدار با معاون وزیر نیرو اظهار داشت: در بحث تولید برق و توسعه نیروگاه‌ها در دولت قبل واقعا کم‌کاری صورت گرفت و با وجودی که در برنامه ششم توسعه کشور این موضوع دیده شده بود محقق نشد.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال هم شرایط بسیار سختی هم برای مردم، واحدهای صنعتی و تولیدی و شرکت‌های تولید و توزیع برق را داشتیم و اعتراض‌های بسیار جدی به این موضوع صورت می‌گرفت.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه این موضوع در راستای عدم برنامه‌ریزی در این حوزه بود گفت: استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه نیروگاه‌های تولید برق دارد در حوزه‌های مختلف دارد.

جوکار به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ایجاد شده در یزد اشاره کرد و افزود: با وجود فعالیت این نیروگاه‌ها، در برنامه واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ استان هم ایجاد نیروگاه‌های جدید تولید برق وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث انرژی‌های تجدید‌پذیر سیاست حمایتی چندان قوی نبوده خاطرنشان کرد: یزد این توانمندی و ظرفیت را دارد که اگر دولت پشتیبانی لازم را داشته باشد اقدامات قابل توجهی انجام دهد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور هم در سفر خود به استان یزد و در بازدید از مزرعه تولید انرژی خورشیدی، تاکید زیادی بر این موضوع داشتند که یزد باید نمونه و هاب انرژی تجدیدپذیر کشور باشد.

جوکار با بیان اینکه در این بخش سرمایه‌گذاران زیادی هم در یزد آمادگی فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذار با توجه به موارد بسیار زیاد گذشته باید یک راستی‌آزمایی جدی صورت گیرد تا هر کسی که اقدام به دریافت زمین می‌کند سرمایه‌گذاری لازم و ایجاد پروژه و طرح مورد نظر را انجام دهد نه اینکه صرفا یک زمین تحویل بگیرد و هیچ کاری انجام ندهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم یزد را در آینده به قطب تولید انرژی خورشیدی کشور تبدیل کنیم ناگزیر هستیم که کارخانه تولید پنل‌ها و تجهیزات انرژی خورشیدی را در این استان داشته باشیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس خواستار بهبود عملکرد دولت در خرید برق از تولیدکنندگان شد و گفت: در صورتی که حمایت‌های دولت افزایش پیدا کند می‌توان هم در زمینه تولید و هم در زمینه اشتغال در حوزه صنعت برق اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز