خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه سومین دوره جشنواره پاک کن؛

طاووس های شیرازی تندیس زرین پایتخت را به شیراز آوردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۸۴

مستند کوتاه «طاووس ها پرواز را نمی‌فهند» به کارگردانی مشترک علی بلند نظر و محمد ناصری راد در اختتامیه سومین دوره جشنواره پاک کن موفق شدند در بخش مستند تندیس جشنواره، جایزه نقدی و لوح تقدیر را دریافت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره  آنلاین فیلم کوتاه پاک کن، علی بلند نظر در مراسم اختتامیه این جشنواره ضمن تقدیر از همه  عواملی که او را در ساخت این فیلم یاری کردند گفت: تشکر ویژه ای دارم از هیأت داوران، خوشحالم که این جایزه را از جشنواره  فیلم کوتاه پاک کن می گیرم، چرا که این جشنواره به جِد نشان داده است که جشنواره ای کاملا مستقل و به دور از مناسبات بوده و لابی بازی هایی که  متاسفانه به نظر می رسد چند سالی است در برخی جشنواره های فیلم کوتاه رایج شده است را لحاظ نمی کند و هدف اصلی که همان سینمای محیط زیست است، برایشان مهم تر است.

محمد ناصری راد دیگر کارگردان این اثر اضافه کرد: شخصا معتقدم انسان دشواریِ وظیف است و هرگز و هرگز هنر را جز در تعهد نیافته و نخواهم یافت.

وی تصریح کرد: متاسفانه در ماه های اخیر این مستند به دلیل صراحت، جسارت و فرم روایی نسبتا پیچیده ای که دارد، در هیچ یک از جشنواره های ملیِ مستند و فیلم کوتاه، بنا به مصلحت اندیشی و یا پیچیدگی های فرمالی که اثر داراست، مورد استقبال قرار نگرفت و عملا از حضور در این جشنواره ها کنار گذاشته شد.

ناصریراد ادامه داد: ناگفته نماند ما در این جشنواره با چهار مستندکوتاه دیگران در رقابت بودیم که همه ی آن ها منتخب جشنواره هایی نظیر سینماحقیقت و فیلم کوتاه تهران شده بودند.

وی گفت: از حامد سلیمان زاده، امید شمس، سوگل طهماسبی، عادل تبریزی، سعید پور اسماعیلی داوران جشنواره  که به دقت آثار را دیده، فهمیده و به داوری نشسته اند تقدیر و تشکر می کنم.

این مستند سازِ موفق شیرازی در پایان افزود: از زحمت بی دریغِ تمامی هنرمندان حقیقی، بالاَخص مستندسازانِ جسور و دغدغه مند که تا پای جان بر سرِ آرمان های خود ایستاده اند، افتخار این جایزه را به ایشان تقدیم کرده و برایشان آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز