خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خرابکاری، عامل آتش سوزی واحد پتروشیمی بوئین زهرا نبود/ یکی از مفقودین پیدا شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۱۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: علت حادثه دیروز در یک واحد پتروشیمی بخش خصوصی در بوئین زهرا هنوز مشخص نیست ولی خرابکاری‌ هم مطرح نیست و معمولا در حوادث آتش سوزی بی احتیاطی عامل اصلی است.

قدرت الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره حادثه آتش سوزی روز گذشته گفت: این حادثه در ناحیه صنعتی چرم شهر بوئین زهرا اتفاق افتاده که در محدوده استان قزوین است.

مدیرکل کل مدیریت بحران استانداری قزوین در ادامه درباره نوع واحدی که آتش سوزی در آن رخ داده، عنوان کرد: این مجمتع یک واحد پتروشیمی بوده که فرآورده‌های خام نفت خام را تصفیه و تبدیل به بنزین می‌کند و مربوط به بخش خصوصی بوده و دولتی نیست.

وی ادامه داد: البته تشخیص علت حادثه راحت نیست و موضوع را باید کارشناسان آتش نشانی بررسی کنند، چیزی که در ابتدا مطرح شده و احتمالی است جوشکاری است و معمولا در حوادث آتش سوزی علت اصلی بی احتیاطی است.

این مسئول درباره سه مفقودی این حادثه گفت: به علت گسترده بودن حادثه درحال حاضر صرفا یکی از مفقودین که فوت شده پیدا شده و جست‌وجوی امدادگران هلال احمر برای یافتن دو کارگر دیگر ادامه دارد.

وی بیان کرد: این شرکت‌ها متاسفانه آنطور که باید موضوعات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و حدود ۴۴ مخزن کنار هم داشته و فضایی برای پارکینگ ندارد و همین علت چند ماشین موجود در محوطه که برای کارگران بوده در حادثه دچار آسیب شده است.

در برخی از اخباری که از صبح دیروز درباره این حادثه منتشر شد محل حادثه اشتهارد اعلام شده بود این درحالی است که مجتمع چرم سازی در شهرستان بوئین زهرا محل استقرار چندین واحد تولیدی هیدروکربن و انواع مشتقات نفتی است و حدود هزار نفر در آن اشتغال دارند.

شهرستان بوئین زهرا در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز