خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی؛

مشکل مدیریت اقتصادی کشور، بی ثباتی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۳۸۰

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مشکل مدیریت اقتصادی کشور، بی ثباتی است که موجب نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عابدین خرّم، در جلسه‌ مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز که با موضوع «بررسی بودجه ۱۴۰۱» برگزارشد، با بیان اینکه ثبات و رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال و جلوگیری از کسری بودجه جزو اهداف کلان بودجه سال آینده هستند، اظهار کرد: دلیل نارضایتی‌ها، انباشت مشکلات اقتصادی در ۴۰ سال گذشته است، افزود: برای حل این مشکلات، به یک جراحی اقتصادی نیاز داریم که این امر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه تصمیم‌گیران و کارشناسان صاحب سبک قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ریسک پذیری در بین مدیران ما به شدت پایین است و متاسفانه برخی از شرکت‌های بزرگ به‌جای توسعه‌ی تولید، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند که این کار بزرگترین تهدید برای بخش تولید است.

خرّم از اساتید دانشگاه، بازرگانان و صاحب‌نظران مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز خواست عارضه‌های احتمالی بودجه ۱۴۰۱ را احصا و راهکارهایی را که می‌تواند در سطح ملی تاثیرگذار باشد، ارائه دهند.

وی، بررسی و نقد بودجه‌ ۱۴۰۱ را در مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه‌ این جلسات کارشناسی می‌تواند در مرحله‌ تصویب و اجرای قانون بودجه تاثیرگذار باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه خروجی این جلسات باید کاربردی باشد، گفت: نتایج این بررسی‌ها، فرصتی طلایی برای مسئولان اجرایی است تا با کمترین خطا  مسیر را ادامه دهند.

  بخش خصوصی و دولت می‌توانند با همکاری یکدیگر برای توسعه‌  استان قدم بردارند 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه  بخش خصوصی و دولت می ‌ توانند با همکاری یکدیگر برای توسعه‌ی   استان قدم بردارند، خاطرنشان کرد: تمام موارد مربوط به بخش خصوصی به همراه راهکار قابل قبول در قالب یک جمع بندی ابتدا به نمایندگان استان و سپس به مقامات ارائه خواهد شد.

یونس ژائله ادامه داد:  ا گر بخش خصوصی زنجیره‌‌های تولید را در صنایع مختلف تکمیل کند، استان به جایگاه و قدرت اولیه خود باز  می‌ گردد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای مگاپروژه‌های مختلف برای تکمیل زنجیره‌ی تولید در رشد و شکوفایی استان افزود: اجرای زنجیره‌ی تولید صنایع چرم و کفش که در تبریز قدمتی ۱۰۰ ساله دارند و همچنین مگاپروژه های صنایع غذایی، پروژه های تولید خودرو، تولید انرژی و معادن تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان خواهند داشت.

ژائله ادامه داد: در حالیکه باید کاتد مس و تکمیل زنجیره‌ی تولید این موارد از ابتدا تا پایان در نظر گرفته شود، متاسفانه منابع اصلی این سرمایه ملی کنسانتره از استان خارج می‌شود و هیچ گونه ارزش افزوده‌ای برای مردم آذربایجان ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به نرخ ۴.۸ درصدی جمعیت، از لحاظ اقتصادی ۳.۵ درصد اقتصاد کشور را در اختیار داریم که این آمار شایسته‌ی آذربایجان نیست بنابراین در جلسات مختلف تلاش می‌کنیم این موارد را به گوش مسئولان برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه نقاط ضعف بودجه باید برجسته و مطرح شود، تاکید کرد:  اقداماتی که منجربه رشد استان می ‌شود، شناسایی و تامین مالی خواهد شد.

وی افزود:  تنها با گفتار نمی‌ توان مسیر توسعه را طی کرد بنابراین برای به حرکت درآوردن استان تمام موارد شناسایی شده، مصوب می‌ شود تا به صورت عملی اقدامات مورد نیاز را پیگیری کنیم.

در این جلسه جمعی از اساتید دانشگاهی و اعضای مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز پیرامون بودجه ۱۴۰۱، نقاط ضعف و قوت، تاثیر تغییر نرخ و مبلغ مالیات در بودجه و تاثیرات آن بر بازرگانی و صنعت و همچنین تغییرات نرخ ارز، فرصت ها و تهدیدات آن بحث کردند.

گفتنی است مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز به منظور ایفای نقش موثر در راهبری اقتصادی استان از طریق بهبود محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و رقابت پذیری ایجاد شده و به دنبال بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاهی و ایجاد ارتباط دو سویه مابین دانشگاه و صنعت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز