خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم صحنه ، کنگاور و هرسین در گفت وگو با ایلنا :

تصمیمات‌ دولت و مجلس نباید فشار اقتصادی خانواده‌ها را مضاعف کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۲۰۰

نماینده مردم صحنه ، کنگاور و هرسین در مجلس با اشاره به ارائه لایحه تخصیص کالابرگ یا کارت اعتباری خرید نان برای دهک های کم درآمد جامعه از سوی سازمان برنامه و بودجه ،گفت : پیش‌بینی‌های مجلس بر این اساس است که ممکن است در ماه‌های اولیه اجرایی این طرح پس از تصویب اختلالاتی پیش بیاید ولی به مرور زمان اجرای آن به ثبات خواهد رسید .

علی رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: بر مبنای تصمیماتی که در دولت و در لایحه بودجه سال آینده برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته شده، نمایندگان مجلس در تلاش برای تصویب طرحی هستند که این تصمیم دولت کمترین فشار اقتصادی را بر مردم اعمال کند.

وی تصریح کرد:دهک‌های ضعیف جامعه شامل دهک‌های یک تا پنج می شوند که از لحاظ درآمدی و میزان درآمد ضعیف هستند و باید تصمیماتی که در دولت و مجلس گرفته می‌شود فشار اقتصادی را از روی دوش این خانوارها بردارد نه اینکه فشارهای آنها را مضاعف کند.

وی افزود :بر همین اساس دهک های یک تا پنج و احتمالا دهک ششم هم مشمول طرح های معیشتی شوند به صورتی که پس از شناسایی این دهک ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که در حال حاضر بر سر آن اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد ، بسته ها و کمک های معیشتی به دهک های کم درآمد جامعه اختصاص یابد.

رضایی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بوده ۱۴۰۱ افزود : هنوز تصمیم نهایی و قطعی در این خصوص از سوی دولت گرفته نشده است اما مجلس برای جلوگیری از تبعات اقتصادی این تصمیم بر اقشار کم درآمد طرحی را آماده کرده است که یارانه دو کالای اساسی یعنی گوشت مرغ و نان را  به صورت کالا برگ و یا به صورت کارت اعتباری در اختیار دهک های مشخص شده قرار دهد  تا کمترین فشار اقتصادی بر آنها وارد شود .

نماینده مردم شرق استان  در پایان به سواستفاده برخی از جو روانی ایجاد شده در اجرای این طرح ، تصریح کرد:متاسفانه عده ای از اینگونه تصمیمات مجلس سواستفاده می کنند و جنبه های منفی آن را بزرگ نمایی می کنند در صورتی که اجرای این مصوبه مجلس می تواند برای دهک های کم درآمد جامعه مفید باشد  و اینگونه نیست که قیمت کالاهای اساسی افزایش بیابد.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس دولت را مکلف خواهد کرد که مانع از  افزایش قیمت کالاهای اساسی شود گفت:در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ، دولت همچنان سوبسید نهادهای دامی را پرداخت خواهد کرد تا زمینه های سواستفاده سودجویان فراهم نشود و همچنین نظارت و کنترل  بیشتری  بر بازار انجام خواهد گرفت تا از گران‌فروشی  و احتکار جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز