خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

اُمیکرون شرایط موجود کرونایی در سطح کشور و استان را شکننده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۹۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: انتشار سریع سویه جدید ویروس کرونا با نام «اُمیکرون» شرایط موجود کرونایی در سطح کشور و استان را شکننده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، بهمن نقی پور  در پنجاه و ششمین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونای آذربایجان شرقی، بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی شهرها و بخش های استان تاکید و اضافه کرد: باید توجه داشت که این گونه رعایت ها به همراه توسعه واکسیناسیون تنها راهکار مقابله با گسترش سویه های جدید کروناست.

وی اظهار کرد: افزایش واکسیناسیون کرونا از ورود به موج های احتمالی آینده جلوگیری خواهد کرد که در این راستا باید اقدامات فوری و سریع از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش مراکز واکسیناسیون به انجام برسد تا مردم برای تزریق دز سوم به راحتی در مراکز حضور یابند.

نقی پور ضمن قدردان از زحمات کادر بهداشتی و درمانی آذربایجان شرقی و جمع بندی نقاط قابل اجراء، خواستار افزایش روند واکسیناسیون شد و افزود: در این شرایط حساس ضروری است آموزش های عمومی در خصوص اهمیت و ضرورت تزریق واکسن کرونا به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین  وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: وضعیت بیماری کرونا در هفته اخیر در حالت ایستایی قرار دارد.

سیمین خیاط زاده درباره وضعیت شیوع سویه امیکرون در شهرستانهای آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: برای کاهش شیوع این بیماری باید پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی اقشار و افراد جامعه به طور جدی رعایت  شود.

در ادامه این جلسه، معاونین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص میزان واکسیناسیون پرسنل دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان به بحث و بررسی پرداختند و اقدامات خود نسبت به این امر مهم را ارائه کردند.

طی هفته های اخیر مواردی از شیوع سویه جدید ویروس کرونا با نام «اُمیکرون» در آذربایجان شرقی گزارش شده است. 

آذربایجان شرقی در تزریق دزهای اول و دوم کرونا، عملکرد خوبی داشته و بیش از ۹۲ درصد مشمولان در استان دز اول و بیش از ۸۳ درصد نیز دز دوم را تزریق کرده اند؛ نرخ تزریق دز سوم واکسن کرونا در این خطه هنوز زیر ۲۰ درصد است. 

تزریق واکسن کرونا در آذربایجان شرقی در هفته های اخیر با مشکلاتی مواجه بود، اما مشکل رفع شد و تنها در سه روز گذشته بیش از ۳۰ هزار دز واکسن به مشمولان و متقاضیان تزریق شد.

در زمان حاضر شمار بستری های کرونایی آذربایجان شرقی زیر ۵۰۰ نفر و تعداد فوتی های روزانه ناشی از ابتلا به این بیماری نیز حدود پنج نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز