خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

نظارت ۳۸ اکیپ بازرسی بر بازار آذربایجان غربی/برقراری آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۵۵۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تامین امنیت غذایی در استان بر سطح بازار کالاهای اساسی مردم در حال رصد و پایش هستند.

اکبر کرامتی در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تأمین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند.

 وی افزود: با آغاز فعالیت این قرارگاه مشکل توزیع و عرضه مرغ گرم در بازار مرتفع و در حال حاضر آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم برقرار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در استان ۱۲ هزار و ۳۹۰ هکتار کشت قراردادی گندم توسط زارعین در حال اجراست که بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به سازمان تعاون روستایی است.

کرامتی در ادامه با اشاره به وضعیت عملکرد قرارگاه تأمین امنیت غذایی و کشت قرار دادی در استان اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۵۲۰ هزار تن گندم از ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان در صورت وجود شرایط مطلوب تولید خواهد شد که تولید گندم آبی با درصد گلوتن و پروتئین بالا برای تولید نان با کیفیت به صورت کشت‌های قراردادی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به این که شبکه تعاونی های روستایی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی در حوزه ذخیره سازی محصولات کشاورزی، انبارهای چند منظوره، سیلو و انبار را دارا هستند، گفت: حضور این اتحادیه‌ها در امر توزیع اقلام پر مصرف مردم در سطح استان با توجه به عضویت اکثر مردم در این تشکل‌ها بسیار مفید و تأثیر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی مازاد تولید کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله گوشت مرغ و دام سبک، برای حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از نوسان‌های شدید قیمت محصولات، ایجاد تعادل در نظام تولید و تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز