خبرگزاری کار ایران

22 بنگاه معاملات املاک در قزوین پلمب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۳۰۹

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: طرح ساماندهی بنگاه‌های معاملات املاک برای اولین بار در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان در حال اجرا است و در این رابطه ۱۶۰ بازدید صورت گرفت و ۵۷ اخطار، ۶۰ تذکر و ۲۲ پلمب انجام شد.

به گزارش ایلنا، علی فولیان با اشاره به فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک در استان گفت: ۲ هزار و ۵۱۸ واحد بنگاه املاک در قزوین مجوز دریافت کرده‌اند که فعالیت برخی از آنها زمینه ساز وقوع جرم است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری  استان قزوین افزود: یک سوم مشاوران املاک در شهرستان قزوین، فاقد پروانه هستند.

وی با اشاره به جرایم بنگاه‌های املاک، افزود: فروش اموال غیر، خرد کردن اراضی، جعل، انجام معاملات صوری، خیانت در امانت، فعالیت بدون پروانه، جابه جایی مجوز کسب، حضور نداشتن صاحب مجوز، مشکلات مربوط به نحوه قراردادها و دریافت مبلغ کمیسیون خلاف مقررات از جمله این تخلفات و جرایم است که به دلیل فقدان نظارت متولیان صورت می‌گیرد.

این مسئول قضایی استان قزوین با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های بسیار مهم دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که به تنهایی از عهده قوه قضاییه برنمی‌آید، افزود: یکی از دعاوی پرتکرار دستگاه قضا که تمامی حوزه‌ها را درگیر کرده، اسناد عادی و رسمی، ابطال سند، الزام به تنظیم سند و مبایعه نامه‌ها است که در بنگاه‌های املاک تنظیم می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از افراد داخل در املاک چه متصدی، صاحب، مباشر یا دلال عمدتا فاقد آشنایی‌های حقوقی هستند و آموزش لازم را ندیده‌اند که همین موضوع  تولید پرونده می‌کند و وظیفه ما شناسایی و راهبری آن‌ها است.

فولیان گفت: این افراد چون علم کافی برای تنظیم سند ندارند زمینه تشکیل پرونده‌های متعدد می‌شوند که باید با نظارت و برخورد قانونی جلوی آن‌ها را گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز