خبرگزاری کار ایران

فرماندار بروجرد:

پروتکل‌ها باید در هر شرایطی رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۳۰۱

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد در جلسه ستاد کرونا اظهار داشت: مردم احساس نکنند چون رنگ‌بندی شهرستان آبی است بدین معناست که می‌توانند پروتکل‌ها را کنار بگذارند. در هر شرایطی باید پروتکل‌ها رعایت شوند.

به گزارش ایلنا، مجید منعمی روز دوشنبه در جلسه‌ ستاد کرونا شهرستان بروجرد ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: رسانه‌ها همچنان در کنار دستگاه‌ها باشند. افکارسازی مردم در جهت جلوگیری از عادی‌انگاری کرونا بسیار مهم است که این مهم توسط رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی شود. 

وی افزود: همچنین نقش مساجد و هیئات مذهبی در راستای فرهنگ‌سازی نقشی پررنگ و غیر قابل انکار است. ما می‌خواهیم قشر مذهبی شهرستان برای مردم مسئله‌ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بصورت ویژه فرهنگ‌سازی کند. 

سرپرست فرمانداری بروجرد ادامه داد: به قدری اهمیت موضوع کرونا بالاست که من در بدو ورود به شهرستان از شبکه‌ی بهداشت و درمان و بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجرد(ره) بازدیدی به عمل آوردم و با نقص‌ها و احتیاجات آن آشنا شدم. کرونا با جان مردم سر و کار دارد و نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد. 

منعمی رعایت پروتکل‌ها را مهم دانست و گفت: ادارات باید از کارکنان خود شروع کنند. در تمامی ادارات و ارگان‌ها، تمامی کارمندان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند. 

وی با تاکید بر اهمیت رصد و نظارت بر دستگاه‌ها و اماکن عمومی تصریح کرد: تیم‌های نظارتی شبکه‌ی بهداشت و درمان فعالیت خود را بیشتر کنند و هر صنفی را که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند و به تذکرات توجه ندارد، پلمپ کنند. 

مجید منعمی ادامه داد: باتوجه به دستور ریاست جمهوری مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، این امر باید با برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد تا برای دانش‌آموزان و دانشجویان مشکلی پیش نیاید. 

معاون شبکه بهداشت بروجرد نیز ضمن ارائه آمار کرونا در بروجرد تا به امروز گفت: از ابتدای کرونا تا به حال 944709 مورد تعداد کل ویزیت‌های تلفنی و حضوری ما بوده است. درحال حاضر نیز 18 نفر بستری داریم که از این تعداد 12 نفر کرونا مثبت هستند و همچنین 5 بیمار در ICU بستری‌اند. 

شهاب ممدوحی اظهار داشت: پیش‌بینی میکنیم طی دو الی سه هفته‌ی آینده، اُمیکرون ویروس غالب کشور شود که باید پیش از این اتفاق برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با آن انجام گرفته باشد. 

وی ادامه داد: فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان می‌بایست رعایت شود. سرعت‌بخشی به واکسیناسیون هم در دستور کار قرار دارد که میطلبد مردم عزیز ضمن همکاری با ما، دوز دوم و سوم واکسن خود را حتما تزریق کنند. 

ممدوحی ضمن انتقاد از نحوه‌ی رعایت پروتکل‌ها در شهرستان تصریح کرد: سیستم حمل‌ونقل درون شهری و علی‌الخصوص برون شهری به هیچ عنوان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند. همچنین در کشتارگاه‌ها نیز به این مهم اهمیتی داده نمی‌شود. سفره‌خانه‌ها و رستوران‌ها و تالارها نیز باید نظارت بیشتری روی آنها صورت گیرد. 

معاون شبکه بهداشت بروجرد افزود: همه‌ی ما می‌دانیم که شرایط اقتصادی بسیار سخت و طاقت‌فرساست. اما از مردم عزیز می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کمک کنیم کرونا هم به مشکلات‌مان اضافه نشود و بتوانیم این برهه‌ی زمانی سخت را پشت سر بگذاریم. 

به گزارش ایلنا، جلسه‌ ستاد کرونای شهرستان بروجرد به ریاست فرماندار و باحضور مسئولین ذیربط، ظهر امروز در فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز