خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی فارس خبر داد؛

راه اندازی نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان و فناور فارس در امارات متحده عربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۱۰۹

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان و فناور کشور ایران در امارات متحده عربی راه اندازی شده است که به همت اتاق بازرگانی فارس شرایط شرکت های استان فارس نیز فراهم شده و محصولات دانش بنیان استان می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در جلسه صبح دوشنبه کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه فارس که با اشاره به راه اندازی این مرکز و آمادگی برای حضور شرکت های استان فارس در این نمایشگاه افزود: مرکز نمایش دائمی محصولات دانش بنیان در شهر دبی، اختصاص فضای اداری به صورت اشتراکی، ملاقات‌های تجاری دوجانبه و چندجانبه، بازاریابی و فروش، مطالعه و تحقیقات بازار، مشاوره‌های حقوقی، حضور در باشگاه رهبران کسب‌وکار ایران و امکان بهره‌مندی از مزایای مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی از خدمات این مرکز به شرکت های دانش بنیان ایران و استان فارس است.

وی بیان کرد: این مرکز با همکاری باشگاه مجازی رهبران کسب و کار ایران، اقدام به معرفی محصولات و خدمات یک هزار برند ایرانی در کشورهای عربی کرده است که بستری هوشمند برای تبادل اطلاعات دست ‌اندرکاران تولید، صادرات و واردات کشور است.

راهدار با بیان اینکه مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، نخستین مرکز تجارت هیبریدی ایران است که با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد شده‌ است و افتتاح آن ظرفیت‌های تازه‌ای برای فعالان اقتصادی ایران ایجاد کرده است اظهارداشت: با راه اندازی مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، از شرکت های دانش بنیان منتخب برای ورود به بازار این کشور حمایت خواهد شد.

رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی ‌خارجی و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی به دو صورت حضور مستقل و برپایی پاویون حمایت می کنیم اضافه کرد: علاقه‌ مندان و شرکت های دانش بنیان و فناور استان فارس جهت کسب اطلاعات بیشتر برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه کمیسیون فاوای این اتاق به شماره 0713322 داخلی 4 و آدرس الکترونیکی commission@fccima.ir در ارتباط باشند.

وی افزود: در استان فارس تعداد 203 شرکت دانش بنیان فعالیت دارند که به صورت رسمی ثبت شده اند و حوزه های سخت افزار های برق و الکترونیک و لیزر و فوتونیک ، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار های رایانه ای بیشترین حوزه های فعال دانش بنیان در استان را تشکیل میدهند.

راهدار با اشاره به نقش صادرات در ارزآوری ادامه داد: باور داریم که با وظیفه دولت حمایت در جهت ایجاد بازارهای داخل کشور برای عرضه محصولات حوزه دانش بنیان است تا این محصولات پس از بلوغ و شکوفایی محصولات و  پیش‌نیازهای صادراتی،  در عرصه‌های بین‌المللی ظاهر شد.

وی عنوان داشت: صادرات محصولات دانش بنیان با فناوری بالا به دلیل نقش تاثیرگذار بر ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری، برای اقتصاد ملی کشورهای درحال توسعه بسیار بااهمیت تلقی می شود و این درحالی است که نتایج فعالیت های این صنایع به دیگر بخش های اقتصادی منتقل می شود و به افزایش بهره وری و گسترش کسب و کار می انجامد. 

راهدار تصریح کرد: صادرات به ویژه صادرات محصولات مبتنی بر فناوری نمایانگر توانمندی یک کشور در این حوزه می باشد و آینده تحولات اقتصادی در گرو بسط فعالیت های دانش محور، ایجاد نوآوری در محصولات و گسترش و نفوذ آن در تمامی عرصه های تولیدی و صادراتی خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز