خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد؛

جلفای اصفهان از مهمترین محورهای توسعه گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۸۹

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بدون‌شک محور تاریخی جلفای اصفهان با بیش از 4 سده قدمت، امروز از مهمترین محورهای توسعه گردشگری در جنوب شهر تاریخی اصفهان است.

به‌گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا ایزدی در دیدار با رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه جلفا اصفهان و جنوب ایران اظهار داشت: حضور بیش از 5 هزار نفر از هموطنان ارامنه در منطقه جلفا و حومه شهر اصفهان در کنار وجود سایر هموطنان ارمنی در محور غرب استان، فرصت مناسبی برای توسعه اصفهان بر مبنای صنعت گردشگری فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: امید می‌رود تا آغاز سال 2022 میلادی فرصتی مناسب برای غلبه بر مشکلات بشری به‌ویژه شیوع بیماری کرونا به‌شمار رود، چراکه شیوع این ویروس منحوس بسیاری از فعالان گردشگری و حتی سایر هم استانی‌ها را از عواید این صنعت محروم کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بدون‌شک محور تاریخی جلفای اصفهان با بیش از 4 سده قدمت، امروز یکی از منحصر به فردترین محورهای تاریخی و گردشگری اصفهان است به گونه‌ای که هم اکنون بیش از 10 طرح مرمت خانه‌ها و مدارس تاریخی در این محور در راستای تبدیل آنها به زیر ساخت‌های اقامتی در حال اجرا است و همین نکته باعث شده تا جلفا به یکی از مهمترین محورهای توسعه گردشگری در محور جنوب شهر تاریخی اصفهان تبدیل شود.

ایزدی تصریح کرد: جلفا با دارا بودن بیش از 13 کلیسا و تعداد متناسبی خانه تاریخی و محورهای جذاب طبیعی و تاریخی از توان بالقوه فراوانی در راستای توسعه بر مبنای گردشگری در کنار انجام رویدادهای مختلف فرهنگی برخوردار است و میراث فرهنگی از آمادگی لازم در راستای تشریک مساعی در تداوم عملیات مرمت خانه‌ها، کلیساها و گذرهای تاریخی جلفا برخورداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز