خبرگزاری کار ایران

۴۰۲ خدمت ۲۸ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی در انتظار الکترونیکی شدن و برون سپاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۶۲

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به مصوبه جلسه هیأت وزیران درخصوص تکالیف دستگاه‌های اجرایی برای الکترونیکی کردن و تجمیع خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت گفت: ۴۰۲ خدمت ۲۸ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی احصاء شده و در انتظار الکترونیکی شدن و برون سپاری است.

به گزارش ایلنا، قاسم جلیلی نژاد در دومین جلسه کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی با اشاره به مصوبه جلسه هیأت وزیران درخصوص تکالیف دستگاه‌های اجرایی برای الکترونیکی کردن و تجمیع خدمات قابل واگذاری در دفاتر پیشخوان دولت گفت: ۴۰۲ خدمت ۲۸ دستگاه اجرایی آذربایجان غربی احصاء شده و در انتظار الکترونیکی شدن و برون سپاری است.

وی اظهار کرد: برون سپاری غیر قانونی و غیر اصولی خدمات برخی از دستگاه ها مغایر با سیاست ها و قوانین بالا دستی است و این موضوع موجب ایجاد نارضایتی در سرویس گیرندگان دفاتر پیشخوان می شود.

جلیلی نژاد افزود: اهداف بحث برون سپاری خدمات، چابکسازی دولت، کاهش فساد و شفاف سازی است اما سازمان ها با واگذاری خدمات به مجموعه های وابسته و بازنشستگان نه تنها مانع اشتغال زایی جوانان هستند، بلکه سیاست بحث برون سپاری را زیر سئوال می برند.

وی به رشد حدود دوبرابری دفاتر پیشخوان در استان اشاره کرد و افزود: عدم برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی موجب هدررفت منابع در ایجاد این دفاتر و عدم توجیه اقتصادی برای ادامه حیاط دفاتر می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی تصریح کرد: دسترسی آسان مردم به خدمات دولت، ایجاد شفافیت در ارائه خدمت،کاهش اتلاف وقت،جلوگیری از مراجعات غیر ضرور به دستگاه های دولتی از جمله مزایای دفاتر پیشخوان دولت و همچنین تحقق سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص چابکسازی بدنه دولت است که با اجرای نادرست و غیر قانونی برخی از دستگاه ها در برون سپاری خدمات موجب تناقض در اجرای قوانین می شود.

به گزارش ایلنا، در دومین کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی اقدامات چهار دستگاه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای،اداره کل دامپزشکی و اداره کل جهاد کشاورزی استان و سازمان تامین اجتماعی جهت پاسخگویی در خصوص الکترونیکی کردن و برون سپاری خدمات بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز