خبرگزاری کار ایران

شروع به کار بخش داوری صنایع دستی منطقه غرب کشور در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۵۵۰

 بخش داوری صنایع دستی با نام مهر اصالت ملی صنایع  دستی منطقه غرب کشور با حضور استانهای کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و لرستان در هتل پارسیان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه حسین ویسی معاون صنایع دستی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم ، با بیان اینکه نشست داوری بررسی آثار صنایع دستی تحت عنوان مهر اصالت ملی  تا قبل از شروع کرونا  به صورت متمرکز در تهران برگزار می شد اما پس از همه گیری بیماری کرونا این  نشست به صورت منطقه ای آغاز به کار کرد که در حال حاضر در اولین دوره منطقه ای ، کرمانشاه میزبان این نشست است 

وی  افزود: در این نشست 107 اثر از استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و ایلام به مدت سه روز مورد داوری قرار خواهد گرفت.

به گفته این مسئول، هیأت داوری این نشست را داورانی از وزارتخانه و هنرمندان باسابقه و برتر استان تشکیل می دهند.

معاون صنایع  دستی استان تعداد آثاری که از کرمانشاه در این نشست مورد داوری قرار خواهد گرفت را حدود 50 اثر اعلام کرد و افزود: این آثار عموما در رشته های زیورآلات سنتی، احجام چوبی، گلیم، گیوه، سازهای سنتی، سفال و سرامیک است.

ویسی یادآورشد: در سال‌های  گذشته جمعا 122 اثر از کرمانشاه موفق به اخذ نشان اصالت شده اند که از این تعداد 117 اثر نشان ملی و پنج اثر هم نشان جهانی گرفته اند.

وی در ادامه برگزاری داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی را ظرفیت خوبی برای  ایجاد یک فضای رقابتی سالم بین هنرمندان دانست و گفت: علاوه بر رقابت، تلاش برای نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات، برندسازی و استانداردسازی را هم بین هنرمندان صنایع دستی خواهیم داشت که به رشد بیشتر این صنعت کمک می کند.

ویسی به مهم‌ترین شاخصه های لازم یک اثر برای گرفتن نشان مهر اصالت اشاره کرد و افزود: تنها آثاری می توانند نشان مهر اصالت بگیرند که مواد اولیه بکار رفته در آنها کاملا طبیعی و از نظر زیست محیطی سالم و قابل بازیافت و بومی منطقه ای باشد که هنرمند در آن زندگی می کند.

وی ادامه داد: در کنار نوآوری ها و خلاقیت هایی که یک اثر باید داشته باشد، داشتن ظرافت و توجه به نیاز بازار و مشتری نیز  ازدیگر ویژگی های مورد نیاز برای داوری یک اثر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز