خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی قزوین خبر داد؛

افزایش آثار ملی ثبت شده در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۹۵۷

معاون میراث‌فرهنگی قزوین از ثبت هشت اثر تاریخی غیرمنقول قزوین در فهرست آثار ملی و افزایش مجموع آثار ثبت شده به هزار و 467 مورد خبر داد.

به گزارش ایلنا، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی، پرونده ثبت هشت اثر تاریخی غیرمنقول استان شامل سه تپه تاریخی، دو عمارت، دو قنات و یک برج با حضور کارشناسان ثبت حوزه معاونت میراث‌فرهنگی در کمیته ثبت آثارغیرمنقول کشور مورد بررسی قرارگرفت که با تائید نهایی اعضای شورا این آثار در فهرست ملی به ثبت رسیدند.

معاون میراث‌ فرهنگی قزوین با اشاره به آثار ثبت‌شده افزود: آثار تاریخی ثبت‌شده شامل خانه تاریخی مرتضوی مربوط به دوره قاجار و عمارت طوطی مربوط به دوره پهلوی در خیابان امام‌خمینی شهر قزوین، تپه شیره‌پزخانه مربوط به هزاره دوم، سوم (مفرغ ) و ششم پیش از میلاد (نوسنگی) در شهرستان البرز، پلکان‌تپه مربوط به دوره های اشکانی و مس و سنگ میانی است.

وی ادامه داد: تپه قشلاق شش مربوط به دوره پیش‌ازتاریخ (مس سنگی) در شهرستان آبیک، قنات آراسنج مربوط به دوره قاجار در شهرستان بوئین‌زهرا، قنات رادکان مربوط به دوره قاجار و برج سردارافشار مربوط به دوره پهلوی در شهرستان تاکستان از دیگر آثاری هستند که در فهرست آثار ملی ثبت شدهخ و تعداد آثار ثبتی استان در فهرست آثار ملی کشور به یک‌هزار و 467 عدد افزایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز